SARIS PYSSELBLOGG

Alla inlägg den 5 februari 2009

Av Sari - 5 februari 2009 19:15

KOLLA VILKET FINT JULKORT JAG FICK FRÅN AGNETA-NETA!!!

Visst är det vackert i sin enkelhet... Jag önskar att jag kunde nöja mig med det mindre ibland :-)!

Härligt är kortet också i sin ljusblåhet... Ett väldigt svalt julkort... till skillnad från de flesta röd-gröna röror... :-)!

Jag gillar ju mest starka färger, men ibland är det verkigen skönt att bara vila ögonen på något en- eller tvåfärgat!

Av Sari - 5 februari 2009 19:05

LAGERHAUS-FIGUR - LOVE SCHOOL-TAG

Jag var ju bara tvungen att försöka mig på att använda de skoltokiga barn-stickersen :-)!

Papperena är från DCWV - Grade School.

Hjärtat är utstansat med en Quickutz rev-stor-die... 

Ordet Love är skrivet med Making memories magnetstämplar.

Så här blev mitt första försök...

Av Sari - 5 februari 2009 17:20

FÖRBEREDELSE INFÖR KORTMAKARMARAN

Well, min pysselkompis trycker på och talar om för mig att hon redan valt ut stämplarna till maran...
Huuuga! Så långt har jag inte kommit än! Stressa stressa... :-)

Men jag har i alla fall klippt ut x antal tags som jag sedan målat kanterna på med guld-akrylfärg. Därefter har jag inkat dem för att ge dem en lite ruffigare look.

Tanken är att jag skall testa att göra något kort med mitt nyss gjorda bakgrundspapper...

Vi får se vad det blir av det!

Som ni ser sparar jag på gamla matkartonger... Konstigt eller rent utav äckligt tycker kanske någon... Men jag finner det oerhört praktiskt!

Jag gillar att mina tags är lite styva och då är den här typen av kartong idealisk... När de är färdigdekorerade syns ju inte att jag använt mig av gamla saker...

Förresten, det här kanske platsar inom altrat-kategorin... som ju är ganska populär i scrappingvärlden :-)!

Och dessutom är det ju miljövänligt att återanvända - som Alle sa!


Av Sari - 5 februari 2009 17:14

JAG BLEV SÅ INSPIRERAD AV IGÅR, ATT JAG VILLE TESTA PÅ ATT GÖRA EGET BAKGRUNDSPAPPER...

Gårdagens skörd av färglagda papper som mina klasskamrater gjort omformade till tags fick mig att vilja testa på att jobba med distressfärgerna... Jag menar, det är ju så lätt att köpa på sig saker som sen bara blir stående!


Jag började med att skydda min arbetsyta, då färgerna skvätter en del.

Jag använder vanligt vitt tjockt papper som säljs på Clas Ohlson till fotoalbum.

Efter att ha stämplat med Hero arts clear stamps sprayade jag på med koppar shimmer mistpray, bara för att testa det... Jag har inte provat det ännu... (se där... ännu en sak som bara blivit stående... :-) ).



Av Sari - 5 februari 2009 12:56

GÖÖÖÖRHÄFTIGA STICKERS HOS LAGERHAUS

Har ni sett dessa helt underbara stickers från Lagerhaus?

Köp innan de tar slut... (jag kanske åker dit igen - hihi...).

Av Sari - 5 februari 2009 01:18

KATARINA - THE GREAT

En annan medstudent - som jag inte hunnit lära känna så väl - skall väl också få en tag, tänkte jag!

Namnet Katarina får mig att tänka på Katarina den store... och så fick det bli :-)... Katarina the great!

Jag lade också dit några Hero arts-skor... bara för att bringa fram hennes feminina sida :-).

Av Sari - 5 februari 2009 01:17

SUSANN - THE TRAVELLER

Susann berättade att hon gärna sitter och planerar resor. Därför var valet av stämplar lätt... Hero arts rese-clear stamps :-).


Av Sari - 5 februari 2009 01:16

NINNI - THE QUEEN OF DRAMA

Vår fantastiska rödhättade dramapedagog Ninni är en fröjd att känna. Jag ville ge en påminnelse om den fart och energi hon bjuder på genom denna tag.

Kronorna är stämplade med Gel-a-tins-stämplar.

PRESENTATION


Welcome to my blog. My name is Sari and I live in Gothenburg, Sweden. I love to make cards and other crafty stuff.

TRANSLATE

Fråga mig

74 besvarade frågor

JAG SKAPAR HOS

THE GREETING FARM

SENASTE INLÄGGEN

SÖK I BLOGGEN

BESÖKSSTATISTIK

BLOGGTOPPEN

Blogg listad på Bloggtoppen.se

YOUTUBE

KALENDER

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27
28
<<< Februari 2009 >>>

ARKIV

TIDIGARE ÅR

KATEGORIER

JAG GILLAR...

BLOGGRUNDA

BUTIKER I GBG-OMRÅDET

INSPIRATION

UTMANINGAR

SKISSER

GRATIS - UTSKRIFTER M M

BUTIKER

BUTIKSBLOGGAR

VARUMÄRKEN

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards