SARIS PYSSELBLOGG

Alla inlägg den 10 december 2008

Av Sari - 10 december 2008 23:44

ETT BOKMÄRKE MED STÄMPEL FRÅN STÄMPELBODEN

Jag gjorde ett relativt snabbt bokmärke med Stämpelbodens underbara pojke som läser böcker-stämpel...


Av Sari - 10 december 2008 14:32

RESETAG - TRAVELLING TAG - INSPIRED BY TIM HOLTZ 


Jag är ledig hela dagen! Syns det? :-)

Det här är det andra kortet idag. Och klockan är redan halv tre på eftermiddagen. Det går tid för att göra dessa kort/tags. Det är ju inte klokt.

Men samtidigt är det roligt att prova på nya tekniker.

Här har jag som bas en stor resestämpel, som jag sedan stämplat ordet resa på och embossat. Tyvärr syns inte det lika väl som på Tim Holtz jultag.

Sen har jag dragit på olika distress-färger, blå akrylfärg, klippt ut några svart-vita detaljer resestämpeln..., sat dit tre blå brads, tre guldstjärnor...

En vit doodle-rub-on och svarta rub-on med texten hjärta to travel... Det var dock inte så himla lätt att få det att fästa på embossad yta... även om det lovas att kunna gnugga på nästan vad som helst för yta...

Av Sari - 10 december 2008 10:16


KWERNER CHALLENGE - HOME SWEET HOME + A LOVELY STAMP FROM STÄMPELBODEN
This is my card for the KWERNER challenge...

I worked with different layers...

I stamped out the house (Stämpelboden http://www.stampelboden.se/) and coloured it with brush pens. Then I matted it twice, once with white paper and secondly with purpleish striped paper.

I made a scalloped background and put it on something sturdier. I glued them together and distressed the edges and inked them.

I put a bit of black and white paper to make ribbony feel to it.

I also used a stamp with the frase HOME SWEET HOME and embossed it with black and then cut out the phrase. I did the same with the tree to the left of the house, using different colours for stamping and clear powder for embossing.

Lastly I felt like the card became quite dark, so I dared 2 go outside the colour scheme and put a lovely sun journaling thingy there.

Finally I chose 2 glitter different parts of the stamped images.


Av Sari - 10 december 2008 07:31

IDAG TÄNKTE JAG ANTA FLERA UTMANINGAR I ETT PROJEKT... :-)


Jag har sett att Stämpelboden tassat på min blogg ett par gånger - men jag har inte riktigt kunnat göra något med de stämplar jag har... hittills har jag har bara köpt halloweentemastämplar från dem...

Men i måndags besökte jag dem och köpte lite julstämplar också...

Kristina Werner har en utmaning hos sig att följa vissa färger - så då tänkte jag göra det... helt enkelt för att det ibland känns bra att begränsa sig i färgval...

120908-ci34.jpg

PRESENTATION


Welcome to my blog. My name is Sari and I live in Gothenburg, Sweden. I love to make cards and other crafty stuff.

TRANSLATE

Fråga mig

74 besvarade frågor

JAG SKAPAR HOS

THE GREETING FARM

SENASTE INLÄGGEN

SÖK I BLOGGEN

BESÖKSSTATISTIK

BLOGGTOPPEN

Blogg listad på Bloggtoppen.se

YOUTUBE

KALENDER

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8
9
10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2008 >>>

ARKIV

TIDIGARE ÅR

KATEGORIER

JAG GILLAR...

BLOGGRUNDA

BUTIKER I GBG-OMRÅDET

INSPIRATION

UTMANINGAR

SKISSER

GRATIS - UTSKRIFTER M M

BUTIKER

BUTIKSBLOGGAR

VARUMÄRKEN

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards