SARIS PYSSELBLOGG

Alla inlägg den 15 april 2009

Av Sari - 15 april 2009 23:55

PIRAT-BUBBE


Jag bara älskar Rusty Pickle-papperena med pirattema!

Jag har använt dem till mitt BIA (bind-it-all-album), till ett annat kort jag gjort idag och nu igen... till pirat-bubbe-kortet!

Jag valde att färglägga bubbe med annat än rosa... Bara för att få den att lyfta från bakgrunden...


Och eftersom jag inte kom att tänka på något annat, så fick det bli uttrycket: Arrgh...


Av Sari - 15 april 2009 23:54

LEDSEN BUBBE


Ja, den här stackars Bubbe-figuren har det inte lätt...

Det har varit en tuff dag för honom... Han är lite ledsen...


Och jag tänkte muntra upp honom med lite härliga papper... Jag hoppas att det funkar :-)...

Av Sari - 15 april 2009 23:51

UP & AWAY-HÄXA...

Jag bara älskar den här stämpeln! Katten håller i sig för glatta livet.

Kortet är bara fyllt av fart och fräckhet!

I love it! I love it!

Ett enkelt kort...

Pilpapperet sattes dit för att förmedla farten...

Motivet sattes dit snett för att verkligen förmedla uppåtfärden...


Swoosch...

Av Sari - 15 april 2009 23:49

MIMO FRÅN DOODLE FACTORY SÄGER TACK...

Jag bara älskar Mimo!

Och jag älskar att färglägga DoodleFactory-figurerna!

De är suveräna!

Jag vill ha fler stämplar! Jag bara avgudar dem!


Jag passade på att arbeta med lite starka färger för att få liv i mig själv...

Av Sari - 15 april 2009 23:47

MONKEY C - OWL HOOT

Jag tänkte mig uttrycket, Monkey see - monkey do...

Men eftersom Panduropapperet har både apor och ugglor på samma papper, tänkte jag förena dem båda...


Så medan apan ser något, hoar ugglan...

Ja, jag vet - det finns ingen sans och balans i detta...

Jag tänkte bara att det skulle vara lite sköj!


En Hero Arts-uggla har smygit sig med på kortet...

Av Sari - 15 april 2009 23:46

OOPS-BUBBE


Visst ser den här Bubbe-figuren förvånad ut... Så jag tänkte att jag sätter dit lite spindlar och förstärker förvånad-känslan... :-).



Av Sari - 15 april 2009 23:37

LITEN ANDERS MED DÖSKALLETRÖJA

Ja, det blev en hel del gjort idag!

Sex stycken kort...

Det strulade lite först, men sen kom jag igång riktigt ordentligt!


Den här stämpeln köpte jag hos October stamps när de hade rea... Och det var ju min pysselexepertkompis Agneta som tipsade mig om rean... :-). Tack gumman!


Jag har arbetat med andra färger än mina favoritfärger (orange, limegrön, purpur...).

Eftersom Anders har en rosa döskalle på tröjan, tyckte jag att det passade bra att använda de rosa-svarta piratpapperena...


Jag kämpade ett tag innan jag fick den här stämpeln att funka...

Först försökte jag med ett s k gate fold card... Men jag lyckades inte få stängt det...

Sedan försökte jag med något annat... Men det funkade inte heller...

Så stackars Anders fick flyttas från ett kort till ett annat...

Men till slut blev det i alla fall detta resultat...


Jag har använt mig av vikningen som Susanne (eleocharis) hade med i Januari-utgåvan av Scrapbooking m m-tidningen.

Av Sari - 15 april 2009 11:49

IVÄG TILL AGNETA FÖR ATT PYSSLA - JIPPIIII!!!!

Nu är det dax igen!

Vi skall bilda en liten grupp på tre personer som pysslar i eftermiddag! Det är så himla kul att träffa likasinnade. Man både får inspiration och kanske inspirerar någon annan!

Superduperkul!


PRESENTATION


Welcome to my blog. My name is Sari and I live in Gothenburg, Sweden. I love to make cards and other crafty stuff.

TRANSLATE

Fråga mig

74 besvarade frågor

JAG SKAPAR HOS

THE GREETING FARM

SENASTE INLÄGGEN

SÖK I BLOGGEN

BESÖKSSTATISTIK

BLOGGTOPPEN

Blogg listad på Bloggtoppen.se

YOUTUBE

KALENDER

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22
23
24 25 26
27 28 29 30
<<< April 2009 >>>

ARKIV

TIDIGARE ÅR

KATEGORIER

JAG GILLAR...

BLOGGRUNDA

BUTIKER I GBG-OMRÅDET

INSPIRATION

UTMANINGAR

SKISSER

GRATIS - UTSKRIFTER M M

BUTIKER

BUTIKSBLOGGAR

VARUMÄRKEN

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards