SARIS PYSSELBLOGG

Alla inlägg under juli 2009

Av Sari - 27 juli 2009 00:02

HERO ARTS - RYSK DOCKA


Ett enkelt kort med Hero Arts ryska dock-stämpel...

Av Sari - 26 juli 2009 16:04

WHAT'S UP - HERO ARTS MÖTER MAGNOLIA

Tänkte förena Magnoliapapegojan med Hero Arts-molnen och -grenen.


Kom just på att jag glömt att blogga om den här...

Visst é gojan fin???


Av Sari - 26 juli 2009 14:09

MY MINDS EYE-ALBUM - BAKGRUNDSPAPPER MED DISTRESSMETODEN

När jag sett en inspirationsfilm hos Hero Arts-bloggen, kände jag att d var dax att damma av de gamla stämpeldynorna och ge det en chans igen...

Jag började minnas tillbaka till tiden när jag började göra kort på allvar förra hösten... Då var jag i full gång med att göra halloweenkort och andra kort på det här sättet...

Och låt mig bara få säga det här...

Det var precis lika roligt som då att se de olika färgerna blandas med varandra...

På två av sidorna har jag embossat först och sedan färglagt motiven...

På de resterande sidorna har jag gjort en bakgrund och sedan stämplat upp de superfina stämplarna!

Av Sari - 26 juli 2009 14:05

LLEWELYN-BOWEN-ALBUM - RETRO CLEAR STAMPS

Jag utmanade mig själv att göra ett album av något dovare färgval än brukligt...

Jag har valt att stämpla upp en stämpel i olika färger som Llewelyn-Bowen säljer...

Därtill har jag stämplat upp några andra motiv som ingick i paketet med bl a permanenta pennor och vattenbaserade sådana.

Sist i albumet hamnade en superfin stämpel, som jag färglade med de vattenbaserade pennorna.


OBSERVERA ATT BILDERNA HAMNAT LITE HULLER OM BULLER...


Av Sari - 26 juli 2009 14:03

KORTLÅDA FÖR SCRAPBRUKETS KORT


Inspirerad av att göra bra förvaringsmöjligheter till olika saker, kände jag för att dekorera en liten låda som jag hittade hos Annelie.

Jag har använt mig av MY MINDS EYE-papper och LLEWELYN-BOWEN Retro-clear stamps...


Av Sari - 26 juli 2009 14:02

LILLA SOFIAS HERO ARTS DJURKAVALKAD


Här har Scrapbruket-Annelies dotter Sofia färglagt några Hero Arts-figurer.

Se så djärvt hon färglägger...

Jag blir ju helt avundsjuk!

Jag har hjälpt henne med monteringen...

Av Sari - 26 juli 2009 14:00

HERO ARTS DJURKAVALKAD


Här har jag använt en massa olika clear stamps från Hero arts.

Jag ville skapa ett djup i kortet genom att riva av kullar och dalar i olika färger...


Av Sari - 26 juli 2009 13:59

FANCY SOME CHINESE - HERO ARTS

Efter att ha stämplat lite bakgrundspapper till mig själv, kom jag på att det kunde vara käckt att göra ett kinesisk-mat-kort...

Stämplarna kommer från ett clear stamps-set från Hero arts, och finns att köpa hos Kortmakaren.

PRESENTATION


Welcome to my blog. My name is Sari and I live in Gothenburg, Sweden. I love to make cards and other crafty stuff.

TRANSLATE

Fråga mig

74 besvarade frågor

JAG SKAPAR HOS

THE GREETING FARM

SENASTE INLÄGGEN

SÖK I BLOGGEN

BESÖKSSTATISTIK

BLOGGTOPPEN

Blogg listad på Bloggtoppen.se

YOUTUBE

KALENDER

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6 7 8 9 10
11
12
13 14 15 16 17 18 19
20
21
22
23
24
25
26
27 28 29 30 31
<<< Juli 2009 >>>

ARKIV

TIDIGARE ÅR

KATEGORIER

JAG GILLAR...

BLOGGRUNDA

BUTIKER I GBG-OMRÅDET

INSPIRATION

UTMANINGAR

SKISSER

GRATIS - UTSKRIFTER M M

BUTIKER

BUTIKSBLOGGAR

VARUMÄRKEN

RSS


Skapa flashcards