SARIS PYSSELBLOGG

Alla inlägg den 10 maj 2010

Av Sari - 10 maj 2010 23:16

Maria B frågade mig vad för slags bokstäver jag använder mig av på mina kort.

Det set bokstäver som jag använder mig mest av (ni har sett det på en mängd olika kort), är ett litet set som jag hittat på ebay.com. Paketet mäter nog inte mer än 4*3 cm.


De bokstäver som jag använt mig av på mamma-tagen kommer från ett annat set från INKADINKADO (upper case alphabet), och det är nästan dubbelt så stort (kanske 8*8 cm). Jag köpte det setet - och många fler - på Magnolia i Borås.


Upper Case Peg Alphabet Lower Case Peg Alphabet


Ovanstående bilder hittade jag här.


Jag är väldigt förtjust i att stämpla ord med klossmonterade stämplar. Jag försöker hålla kloss-kanten längs med papperskanten och stämplar på. om det inte blir bra - d v s det blir snett - så klipper jag isär orden och monterar bokstäverna styckvis...

För att slippa irritera mig på att jag inte får dem snett vid monteringen sätter jag dem på sniskan på en gång :-).


Ett annat alternativ till klossmonterade alfabetsstämplar kan genomskinliga stämplar - s k clear stamps - vara.

YouDo har gjort ett set med både stora och små bokstäver. Himla fiffigt.



Och lustigt nog, har jag tänkt att använda mig av dem på ett kommande projekt. Just det här setet hittar du hos Scrap & Hobby.

I samma butik hittar du även några andra träklossmonterade alfabetsstämplar. Jag hittar dem dock inte i webb-butiken just nu :-(.


Av Sari - 10 maj 2010 07:30

Jag har fått pippi (!!!!) på att göra smycken. När jag såg ugglehänget blev jag superglad.


Här är resultatet.


  


Jag har använt mig av gummisnöre att hänga smycket i. Jag har också valt att använda en lite annorlunda låsmekanism.


  


Jag blev förtjust i den redan från det Tim Holtz-inspirerade armbandet jag gjorde för någon vecka sedan.


  

Av Sari - 10 maj 2010 07:00

Jag blev glad när jag fick syn på den här stämpeln med en bröllopstårta.


  


Jag kände också för att förena både Fleur de Lis-stansen från Spellbinders och Topiary Around the page-stansar från Martha Stewart.


  


Nytt, färgstarkt och fräsigt papper från Doodlebug och saken var biff.

Det rosa kommer från kitet Potpurri Bubblegum och det turkosa kommer från kitet Potpurri Swimming Pool.


PRESENTATION


Welcome to my blog. My name is Sari and I live in Gothenburg, Sweden. I love to make cards and other crafty stuff.

TRANSLATE

Fråga mig

74 besvarade frågor

JAG SKAPAR HOS

THE GREETING FARM

SENASTE INLÄGGEN

SÖK I BLOGGEN

BESÖKSSTATISTIK

BLOGGTOPPEN

Blogg listad på Bloggtoppen.se

YOUTUBE

KALENDER

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15
16
17 18 19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<< Maj 2010 >>>

ARKIV

TIDIGARE ÅR

KATEGORIER

JAG GILLAR...

BLOGGRUNDA

BUTIKER I GBG-OMRÅDET

INSPIRATION

UTMANINGAR

SKISSER

GRATIS - UTSKRIFTER M M

BUTIKER

BUTIKSBLOGGAR

VARUMÄRKEN

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards