SARIS PYSSELBLOGG

Alla inlägg den 8 mars 2010

Av Sari - 8 mars 2010 22:00

Nu r d dax för lite Mojo Monday igen. Den här gången är det nr 129.


Kanske kan du inspireras av denna skiss...


Av Sari - 8 mars 2010 21:53

Skynda er till the Greeting Farms hemsida och blogg... Där finns nämligen en gratis digitalstämpel!


Det är grann-pojk-flickan Audrey med keps o allt. En supersöt tjej som räcker ut tungan... :-)!!!!

En ny favorit, bara så där!!!!





Av Sari - 8 mars 2010 11:00

En mässa avklarad, och flera kvarstår. Kanske inte för både Scrap & Hobby och Scrapbruket, men åtminstone för Scrap & Hobby (som skall till både Kongahälla- och Kungsbacka-mässan).


Men det är nog bäst att jobba efter principen, en sak i taget.

Den här gången bär det av till Borås.



Här kan du läsa mera om den mässan (informatinen har jag hämtat från Kortmakaren):


Aktuell info


Välkommen till mässan som har allt det du söker för scrapbooking och kortmakeri. Vi erbjuder stämplar, dynor, papper, album, dekorationer och mycket mera. Gå runt bland montrar och inspireras av trender, nyheter och demonstrationer. Gillar du att skapa själv är detta mässan för dig!

Obs! Tar bara kontanter i entrén.


Praktisk info: Barn under 15 år kommer in gratis. Tänk på att
det kan vara trångt just vid öppningstimmarna. Kom på
eftermiddagen när det lugnat sig lite. Ställ gärna barnvagnen
utanför och ha barnet i bärsele om du har möjlighet.

Om du pysslat tidigare, skriv gärna upp på en lapp vilka
färger, stämplar etc som du redan har, för att inte råka
ut för att köpa dubletter. Lätt hänt!

Bussresa till mässan
Från Östergötland
Läs mer om bussresan från Östergötland här >>

Från Göteborg och Floda
Bussar kommer att gå från Göteborg och Floda för en kostad av 100 kr tur o retur. Bussresa går nu att boka genom Kortmakaren webshop, här -->.


Bra att tänka på innan mässan
Innan mässan:
- Inventera vad du har hemma och gör en lista
- Gå igenom vad du behöver i t. ex cardstock
- Gör en önskelista

Medtag
- Önskelistan
- Vattenflaska och frukt
- En laddad mobil
- Färgprover, i fall det är något du vill synka
- Måttband, bra om man t ex vill mäta stämplar
- Väska/mapp för pappersförvaring

På mässan:
- Det blir lätt varmt, häng av dig jackan i garderoben.
- De flesta utställare tar kort, men inte alla. Ta med kontanter också.
- Det finns restaurang med Dagens rätt, korv m. bröd och fika.
- Gå på demonstrationerna. Det finns oftast något nytt för alla.
- Njut!





Av Sari - 8 mars 2010 10:53


Här är ett enkelt kort som pryds av en pappersblomma, framstansad med hjälp av flera stansar från Martha Stewart.


  


Rosknoppen i mitten kommer i ett set av flera rosor. Jag tror att färgen heter Peach. Jag tyckte att en grön färg på snöflingorna skulle bryta av fint från rosens härliga hallonröda färg.




















...


Jag har använt följande stansar: 
  


Branch - vitt papper


Cornflower - mossgrön polka dot cardstock.


...


Den största utstansade blomman - orange-gult papper - finns tyvärr inte i webb-shopen. Kanske finns det något exemplar kvar efter mässan i Karlstad. Den heter i alla fall Chrysanthemum.



       

Jag har använt mig av Around the page-stansarna Topiary för att få fram formen på det röd-vita papperet.




Jag har skapat scallop-cirkeln och den vanliga cirkeln med stansmallar från Spellbinders.

 
  

vanlig cirkel

scallop-cirkel


PAPPER:

Svart-vitt-prickigt papper från Doodlebug - jag hittar den tyvärr inte i webb-shopen just nu.

Det röd-vit-prickiga papperet kommer från ett set med 30 fantastika designpapper i lite kraftigare material, men jag hittar dem inte i butiken just nu.

Därtill har jag använt mig av svart och vitt cardstock som kortbas och matta under topiary-pappersbiten.

PRESENTATION


Welcome to my blog. My name is Sari and I live in Gothenburg, Sweden. I love to make cards and other crafty stuff.

TRANSLATE

Fråga mig

74 besvarade frågor

JAG SKAPAR HOS

THE GREETING FARM

SENASTE INLÄGGEN

SÖK I BLOGGEN

BESÖKSSTATISTIK

BLOGGTOPPEN

Blogg listad på Bloggtoppen.se

YOUTUBE

KALENDER

Ti On To Fr
1 2 3
4
5
6
7
8 9 10
11
12
13
14
15 16 17 18 19 20 21
22
23
24
25
26 27 28
29 30 31
<<< Mars 2010 >>>

ARKIV

TIDIGARE ÅR

KATEGORIER

JAG GILLAR...

BLOGGRUNDA

BUTIKER I GBG-OMRÅDET

INSPIRATION

UTMANINGAR

SKISSER

GRATIS - UTSKRIFTER M M

BUTIKER

BUTIKSBLOGGAR

VARUMÄRKEN

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards