SARIS PYSSELBLOGG

Alla inlägg den 17 juni 2010

Av Sari - 17 juni 2010 01:00

Ja, det blev uggligt värre den här veckan. Här är ännu en ugglestämpel från Inkadinkado vid namn Sleepy Owl som du hittar hos Scrap & Hobby. Det är en s k clear stamp - en genomskinlig stämpel, som mycket väl lämpar sig för både färgläggning och glitterlim.


  


Den är så himla fin, tycker jag :-), när den sitter på sin gren och blundar. Inkandinkado gör förresten väldigt fina stämplar tycker jag, så det känns extra roligt att kunna hitta dem hos Scrap & Hobby.


Jag har torrembossat papperet i bakgrunden med Cuttlebugs torrembossingskuvert Clockworks.

Jag har också sprayat med Perfect Pearls guldpulver och därefter gnuggat in distressfärgerna Vintage Photo och Walnut Stain.

Ugglan är färglagd med copicpennor, och jag har glittrat ugglan med Stickles.



Uttrycket OWL b there har jag stämplat med träkloss-stämplar från Inkadinkado. Jag har använt mig av både VERSALER och gemener.  


För att blinga till det hela har jag också satt dit några fina rhinestone-dekorationer på det breda bruna organzabandet.


Det kommer ännu ett ugglekort på söndag. Och kanske en till - från en pysselkompis vid namn Jenny. Hon har ju bara gjort de mest förtjuuuuusande uggle-bokmärken!!!

PRESENTATION


Welcome to my blog. My name is Sari and I live in Gothenburg, Sweden. I love to make cards and other crafty stuff.

TRANSLATE

Fråga mig

74 besvarade frågor

JAG SKAPAR HOS

THE GREETING FARM

SENASTE INLÄGGEN

SÖK I BLOGGEN

BESÖKSSTATISTIK

BLOGGTOPPEN

Blogg listad på Bloggtoppen.se

YOUTUBE

KALENDER

Ti On To Fr
  1
2
3 4 5
6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25
26
27
28
29 30
<<< Juni 2010 >>>

ARKIV

TIDIGARE ÅR

KATEGORIER

JAG GILLAR...

BLOGGRUNDA

BUTIKER I GBG-OMRÅDET

INSPIRATION

UTMANINGAR

SKISSER

GRATIS - UTSKRIFTER M M

BUTIKER

BUTIKSBLOGGAR

VARUMÄRKEN

RSS


Skapa flashcards