SARIS PYSSELBLOGG

Alla inlägg den 1 juni 2010

Av Sari - 1 juni 2010 11:49

Inför min pysselträff med Agneta, Ulrika och Maria, kunde jag inte låta bli att tjuvstarta korttillverkningen :-).


Och första stämpeln ut, blev den störtsköna Cheeky Beauty från the Greeting Farm.


  


Åh jösses, så vacker hon är! Jag är nästan lite kär!!!


Jag valde att jobba på ett rejält hårt wellpapp. Det var ju en bit som blev över från mitt minialbum i söndags :-). Och efersom wellpappen känns så rejäl, var jag tvungen att kombinera det med något annat rejält material. Och för att kunna ha kortet uppvikt, gjorde jag ännu ett stafflikort.


  


Papperet i bakgrunden har jag färglagt med olika blå nyanser av distressdynor. Jag har också stämplat med både splash och alla fyra fjärilar (mini, liten, mellan, stor) från Inkido.

Jag tror även att barometern är med, men den syns inte i bild.


Hurra-stämpeln kom till användning, likaså Det är din dag-stämpeln. Och inte att förglömma vingarna från änglar-stämpeln. 


Och jag måste säga att jag tycker att det är vansinnigt roligt att förena både Tim Holtz, Martha Stewart, The Greeting Farm och Inkido. Det enda som saknas här är väl Spellbinders... Då skulle alla mina fem favoriter ha fått plats på ett och samma kort :-).


  


Jag har smutsat ned kanterna med Vintage photo, glittrat lite här och där med stickles för att få det att blinga lite extra.

Jag har också pyntat med lite metalldekorationer, fjäril, blomma, brad och mynt.


Den fina spetskanten är framstansad med en Martha Stewartstans vid namn Doily Lace.


Och de fina pappersrosorna (rosknopp, ljusbrun, mellanbrun, stor ros) gör ju sitt till för att ge kortet en helhetsskänsla.


  


Du hittar allt på det här kortet hos Scrap & Hobby!








Av Sari - 1 juni 2010 05:26

Ååååh, vad några stämplar kan kan göra en som jag glad :-). Men det är ju inte vilka stämplar som helst...


Tre nya tjejer till Cheeky Cherry Collection.


Cheeky Mate


  

Cheeky Nurse

  


Cheeky Beauty

  


Deras tidigare Cheeky Cherry-kollektion såg ju så här, och den var begränsad till de företag som besökte CHA-mässan i USA tidigare i år:


Cheeky GlamourCheeky RockabillyCheeky Shooter

Det finns också ett jättepaket med stämplar som de kallar för ROLL CALL Wild Sprouts Collection 1 (Det får mig att tro att det kommer att komma fler storark med många stämplar - för ett MYCKET bra pris!!!!).

Hela tio stycken. + texter! AWESOME! Och stämplarna är i vanlig storlek.


  




Och ett nytt set från Oliver & Amelia - My favourite thing.

  





Dagen är räddad!

Men vad säger jag?

Veckan är räddad!

För det lär ju ta ett tag att gå igenom alla dessa stämplar!!!! Det är för väl att jag skall träffa några pysselsugna kompisar idag, så att det blir något gjort :-).


PSST!

Allt utom den första kollektionen av Cheeky Cherry finns hos Scrap & Hobby. Det stora paketet finns det inte många exemplar utav, men jag tror nog att du kan förbeställa om du är intresserad.

Av Sari - 1 juni 2010 05:15

Här är mitt bidrag till utmaningen. Jag använde mig av Topiary-stansen från Martha Stewart för att stansa runt hela det svarta papperet.


  


Jag har även blandat in Tim Holtz härliga film-strip för att knö in ännu fler fotbollar till detta kort.


Och visst är körsbärsblommorna läckra i lime?


Du hittar sakerna hos Scrapbruket.

PRESENTATION


Welcome to my blog. My name is Sari and I live in Gothenburg, Sweden. I love to make cards and other crafty stuff.

TRANSLATE

Fråga mig

74 besvarade frågor

JAG SKAPAR HOS

THE GREETING FARM

SENASTE INLÄGGEN

SÖK I BLOGGEN

BESÖKSSTATISTIK

BLOGGTOPPEN

Blogg listad på Bloggtoppen.se

YOUTUBE

KALENDER

Ti On To Fr
  1
2
3 4 5
6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25
26
27
28
29 30
<<< Juni 2010 >>>

ARKIV

TIDIGARE ÅR

KATEGORIER

JAG GILLAR...

BLOGGRUNDA

BUTIKER I GBG-OMRÅDET

INSPIRATION

UTMANINGAR

SKISSER

GRATIS - UTSKRIFTER M M

BUTIKER

BUTIKSBLOGGAR

VARUMÄRKEN

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards