SARIS PYSSELBLOGG

Alla inlägg under november 2010

Av Sari - 14 november 2010 07:33

Nä, nu luras jag allt lite grand...

Men en vacker dag, så! Jag lovar...

Sen kan jag dock inte lova att det håller i sig .. hi hi...


Men här, kan du se ett helt underbart pysselrum. Bläddra ned en bit så kommer du fram till mästerverket.

Annika Knober heter denna ordningsamma människa...

Av Sari - 14 november 2010 07:24

När jag var hos Reprint i höstas, fick jag syn på en helt underbar Mad Hatter-hatt. Den var ljuvligt stor och galen!


Här kan du se den.


Jag var ju bara tvungen att dela med mig utav den!!!


Jag hoppas att Reprint inte tar illa upp för att jag lånar deras bild...




Obs!

Jag är inte ansvarig för att ha skapat detta underbara mästerverk.... :-(!!! Men kanske försöker jag nästa år :-).

Av Sari - 14 november 2010 07:17

Jag lider alla ... kval...


Jag vill göra en fin adventsljusstake - så att jag kan räkna ned till jul varje söndag. Jag letar med ljus (ha ha haaaa) och lykta efter inspiration (jag har Reprints fina i huvet - men jag vill göra på ett annat sätt...). Men så ramlade jag in på den här bloggen, och hittade supermånga elektriska adventsljusstaker. Kanske skall jag gå lös på en sån istället...


Va?


Och överge mina egenskapade juldekorationer...


Näe, jag tror inte det :-). Jag skall kämpa tills jag får en bra idé!!!!


Men visst är det en fin samling adventsstakar hon visar oss, den kära Sara (Saras scrapblogg och livet runtikring)!!!


Om någon av er har sett en fräckt sätt att altra ljusen inför advent, så tveka inte att skicka mig en länk... :-).


Av Sari - 14 november 2010 06:36

Här kommer Ulrikas tri shutter album.


Hon visar den i en video.


Här är min gamla tolkning av detta. Så för den som har tid och intresse, är det ett vansinnigt roligt kort att göra:



Och här visar troligtvis själva "skaparen", av detta kort - Andrea Walford - sin version:



Och här är en till, från samma tjej:




Av Sari - 13 november 2010 10:23

Nu är årets Halloween över för de flesta. Jag fick inte ens pyntat inför denna härliga högtid :-(.

Nåja, julen kommer och den är ju mysig den med.


För att ge plats för alla våra nyheter sänker Scrap & Hobby priset på Halloweenpapperena. Kolla under reakategorin i vår webbshop.


Av Sari - 13 november 2010 07:38

Den här morgonen hälsar jag på hos Rimna. Min idol! Hon har en otrolig talang för färgläggning, för att inte tala om hennes fantastiska färdiga alster... Och så gillar hon ju stämplarna från the Greeting Farm.

En tjej helt i min smak!!!


Ett bra sätt att börja morgonen på, måste jag säga...


...


Hon har haft kurs där hon gjort en papperssko, och hon visar oss oxå vägen vidare till mallen för denna vackra sko. Artful affirmations heter den bloggerskans blogg... Och den är säkerligen värt att lägga ned tid på... Kanske redan imorgon...

Av Sari - 13 november 2010 01:00

Vi hade ÖPPET HUS i slutet av oktober hos Scrap & Hobby, och då valde jag att visa hur man kunde göra en liten canvastavla med julmotiv. (Den här mäter 10 * 10 cm).


     


Jag använde mig av Inkidos julpapper från serien Christmas elegance med hjärtan och diamantmönster samt blått papper med snöfall.


Den observante ser också att jag stämplat med Inkidos stjärn-bakgrund-stämpel på några ställen, samt att jag smutsat ned papperet med Timpans Tea Dye-distressdyna.


Det var riktigt kul att kombinera dem med Tim Holtz olika stansar Heart Wings och Regal Crest. (Mina favoriter den här hösten...)


Vingarna "bara råkade" bli utstansade i vit wellpapp. Well... (:-)...) Wellpapp är ett av mina favoritmaterial... och jag gillar att det finns att få olika strukturer och färger!!!



Jag har också stämplat uttrycket "Nu är det jul igen" från ett clear stamp-stämpelset med jultema från YouDo.


Ibland när man använder clear stamps, kan man få varierat resultat. Den här gången valde jag en stor stämpeldyna från VersaFine. Färgen heter Onyx black.

Jag ser alltid till att ha en fräsch stämpeldyna hemma (med hjälp av en liten refill-flaska), helt enkelt för att den alltid ger ett superbt avtryck samt att den är lätt att stämpla med. Den gör mig således aldrig besviken.


...


För att du inte skall missa chansen att göra ett annat julprojekt på vårt nästa ÖPPET HUS, kan du komma till butiken mellan kl 18:00-20:00 tisdagen den 30 november, för att göra ett enkelt julkort, helt gratis.


Skriv upp datumet i din kalender, så att du inte glömmer av det i för-julstöket, för nu går det undan, kära pysslare. 


Therese, en superduktig tjej från Reprint (en av våra återförsäljare) kommer och hälsar på och visar er hur man kan göra ett enkelt julkort samt lite grand om hur man kan jobba med adressetiketter - s k tags.

Av Sari - 12 november 2010 06:30

Juuul, juuul, strååålande juuul....


Well, nu är Scrap & Hobby fylld av julpapper... Och det känns skönt, måste jag säga!


Nu har vi fyllt på med nya högkvalitativa dubbelsidiga julpapper från både Maja design och Pion design.


Jag tycker dock att bilderna inte gör dem rättvisa, varför jag valde att göra en film om dem. Jag hoppas att du gillar dem precis lika mycket som jag. Eller kanske ännu mer :-).




Du hittar papperena under nyheter vecka 45 eller under respektive kategori under papper - mönstrade...

PRESENTATION


Welcome to my blog. My name is Sari and I live in Gothenburg, Sweden. I love to make cards and other crafty stuff.

TRANSLATE

Fråga mig

74 besvarade frågor

JAG SKAPAR HOS

THE GREETING FARM

SENASTE INLÄGGEN

SÖK I BLOGGEN

BESÖKSSTATISTIK

BLOGGTOPPEN

Blogg listad på Bloggtoppen.se

YOUTUBE

KALENDER

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6 7
8 9
10
11 12 13 14
15
16
17
18
19 20
21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< November 2010 >>>

ARKIV

TIDIGARE ÅR

KATEGORIER

JAG GILLAR...

BLOGGRUNDA

BUTIKER I GBG-OMRÅDET

INSPIRATION

UTMANINGAR

SKISSER

GRATIS - UTSKRIFTER M M

BUTIKER

BUTIKSBLOGGAR

VARUMÄRKEN

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards