SARIS PYSSELBLOGG

Direktlänk till inlägg 11 november 2010

HO HOO - NU ÄR DET LÄGE FÖR MYSPYS I VARDAGSRUMMET

Av Sari - 11 november 2010 22:29

Hoppsan, det var visst ett vardagsrum bakom och under allt bröte... Ja, det har ju varit ett smärre mayham hos mig i nästan heeeela lägenheten sedan sommaren, men nu, känner jag att det är läge att fixa till mysfaktorn i hemmet.

Det kan givetvis ha att göra med att mässor och annat extraordinärt börjar lida mot sitt slut och att jag faktiskt orkar fokusera på något annat än mitt underbara arbete :-).


Här får du en första bild på hur det ser ut i soffan om dagarna...


  


Massor av kuddar i olika färger finns där för att, förhoppningsvis tona ned det röda något. Den som är observant, känner säkerligen igen de åtta år gamla gardinerna från Indiska. Jag investerade i dem när jag flyttade in i lägenheten för lika många år sedan. Gardinerna fick hänga med under det första året, men sen ville jag ha paneler.

Nu när jag är på ett förändringshumör, mindes jag de kära gardinerna från Indiska, varför jag valde att plocka fram dem. I dem finns det flera härliga höstiga färger, och det är dem jag försökt plocka upp i kuddfodralsfärgerna :-).


...


När jag släcker ned, blir det ganska mörkt i rummet. Jag tror att du kan se mina nya kärlekar... Två ugglor och en fräck trapp-värmeljuslykta. Ugglorna hittade jag hos NORDIK igår - tack vare en annons i Metro. En sån tur att jag råkade bläddra i den just i förrgår!

Och spiraltrapps-lyktan hittade vi hos Chillli i Borås. Det var dock den sista, så försök att få tag i den någon annanstans, om ni gillar den :-).


  


Här ser du en av ugglorna på närmare håll:


  


De är 25 cm höga, så det är rejäla rackare... Och det är väl det jag gillar, istället för att ha mängder med smådekorationer. Och visst är det käckt att ha ugglan - både som prydnad och som ljus- och värmekälla :-).


Och så här ser det ut med allt på mitt side board när det är full belysning i hemmet:


  


Ho hoo till er alla :-).

 
 
Ingen bild

Kathy

14 november 2010 16:40

Your room is sooo cozy! I really love it. The colors are fabulous and your woodwork pcs. are so grand! Very lovely!

 
Ellis

Ellis

14 november 2010 18:09

Vad fint det blev med spirallyktan och ugglorna! =)
Kram Elenor

http://www.metrobloggen.se/paltbarn

 
ElinÅ

ElinÅ

21 november 2010 11:11

Vilka söta ugglor! Mysigt vardagsrum, jag känner mig lite hemma för jag har en likadan elefant o nästan samma bord:)

http://elinsscrapblog.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sari - 1 januari 2011 07:41

Jag vill bara påminna er om att jag flyttat till en annan bloggvärd. Behåll gärna denna, då det finns en massa godbitar i denna. Jag tänker inte flytta allt till den nya bloggen, utan behåller dem här.   ...   I just want to remind you of the...

Av Sari - 1 januari 2011 07:00


(fritt överatt från texten till höger...)   Hej allihopa! Gott nytt år! Kan ni fatta att det är år 2011? Här på farmen är vi lika glada för det  nya året som för våra nya stämplar. Nu går de att finna på TGFs hemsida (men även hos...

Av Sari - 31 december 2010 11:02

Jag är ledsen att behöva krångla till det för er, men jag har fått byta blogger-adress. Jag hade tydligen en svårjobbad gammal version som jag inte kunde klippa och klistra i som jag ville. När jag gjorde en ny blogg åt Scrap & Hobby (ja, vi kommer a...

Av Sari - 31 december 2010 07:00


Någon som är giftassugen? Eller känner du kanske någon som skall gifta sig? Behöver du göra ett gulligt kort? Varför inte använda dig av dessa stämplar... De kommer båda från ett set som heter just I do. Visst är de söta!!! På f...

Av Sari - 30 december 2010 05:15

Nu när det snart är ett nytt år, tänkte jag sammanfatta mitt pysselår 2010, som i mitt tycke varit ett mycket händelserikt och roligt. Förbered dig på ett riktigt långt inlägg... :-). Det började med att jag fick chansen att hjälpa Maria på...

PRESENTATION


Welcome to my blog. My name is Sari and I live in Gothenburg, Sweden. I love to make cards and other crafty stuff.

TRANSLATE

Fråga mig

74 besvarade frågor

JAG SKAPAR HOS

THE GREETING FARM

SENASTE INLÄGGEN

SÖK I BLOGGEN

BESÖKSSTATISTIK

BLOGGTOPPEN

Blogg listad på Bloggtoppen.se

YOUTUBE

KALENDER

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6 7
8 9
10
11 12 13 14
15
16
17
18
19 20
21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< November 2010 >>>

ARKIV

TIDIGARE ÅR

KATEGORIER

JAG GILLAR...

BLOGGRUNDA

BUTIKER I GBG-OMRÅDET

INSPIRATION

UTMANINGAR

SKISSER

GRATIS - UTSKRIFTER M M

BUTIKER

BUTIKSBLOGGAR

VARUMÄRKEN

RSS


Skapa flashcards