SARIS PYSSELBLOGG

Alla inlägg den 16 september 2010

Av Sari - 16 september 2010 11:30

Ni har väl inte missat veckans vara hos Scrap & Hobby den här veckan...


De har 20 % på alla varor från Crafter's Companion:


THE ULTIMATE PRO


TOP SCORE - BIGNINGSMALL TILL ASKAR OCH KORT


5 IN 1 PAPER CUTTER

STÄMPLAR:


Cute Companions


PopCorn the Bear




Skriv bara crafters i sökrutan, så får du upp alla varor smidigt och lätt.


Rabatten dras av i efterhand för alla webbordrar.


Check it out!

Av Sari - 16 september 2010 05:00

Direkt när jag såg den här söta ugglan från Sizzix visste jag att man kunde göra roliga saker med den. Frågan handlade väl mest om var man skulle börja :-). Skulle jag göra ett höstkort tillsammans med de härliga höstlövsstämplarna från Inkadinkado eller skulle jag sätta den på Tim Holtz Hanging sign... Tankarna for omkring och till slut fick jag en lite galen idé...


Immediately when I saw this cute little owl, I just knew one could do some fun stuff with it. The question was more about whare to start than what to do...

Should I start with an autumny card with some lovely leaf stamps from Inkadinkado, or should I combine the own with the Haning sign by Tim Holtz...

  




 

  



Jag kom att tänka på att göra en fågelbur med fyra sidor. Så jag stansade ut Sizzix / Tim Holtz Caged bird i 300 grams akvarellpapper för att det skulle bli lite stadigare.

Then I came to think about a birdcage with four sides. I die cut the cage out of 300 g water colouring paper - just to make it sturdier.

  




  


 

Jag har limmat ihop buren med Glossy accents och förstärkt det hela med Timpans Mini Fastenernitar.

För att gömma nitarna ville jag dekorera det hela med blommor. Jag började med vita rosor och cremefärgade rosenknopppar för att hålla det rent och snyggt. När jag sen hade flera hål som gapade tomma nedtill på buren kände jag att jag ville hitta på något ytterligare.

I've glued the cage togehter with Glossy Accents and I've secured it further with the mini fasteners from Tim Holtz. In order to hide the fasteners, I decorated the cage with different kinds of flowers.

When I saw the holes at the bottom of the cage I just felt like adding something more to the project.

  




Jag klurade länge på vad jag skulle kunna göra för att förlänga buren utan att den för den sakens skull blev ful eller för tung. Valet föll på en bit tyll som jag hade skräpandes framför mig.

Jag fäste det med glitterbrads och stod ändå med två hål kvar på vardera sidan. Så då fick det bli fler rosor. Och eftersom jag inte hade fler vita rosor, fick jag bryta av det med någon annan färg - mauve. Jag ville också behålla det gröna - så jag snurrade till dem runt en skruvmejsel och lät dem hänga ned på insidan av tyllen. För att rosorna skulle sitta snyggt, fäste jag dem med tunna glue dots.

I thought about it all for some time. I wanted to lengthen the cage without making it too heavy or ugly. And then I saw the white tulle - I decided on giving it a go.

Even though I fastened it with some glitter brads, I still was left with some holes. And since I didn't have any more white roses I had to break it off with another colour - mauve. I also wanted to keep the green stems, why I made them coil and hang on the inside of the cage.

  



  


 

 

Här ser du buren i två videofilmer. Jag kände mig inte riktigt klar med den första versionen, så det fick bli en fortsättning :-).

Here you can see the cage in two films. I didn't feel ready with the first edition :-).

  










PRESENTATION


Welcome to my blog. My name is Sari and I live in Gothenburg, Sweden. I love to make cards and other crafty stuff.

TRANSLATE

Fråga mig

74 besvarade frågor

JAG SKAPAR HOS

THE GREETING FARM

SENASTE INLÄGGEN

SÖK I BLOGGEN

BESÖKSSTATISTIK

BLOGGTOPPEN

Blogg listad på Bloggtoppen.se

YOUTUBE

KALENDER

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6
7
8
9 10 11 12
13 14 15 16
17
18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28
29
30
<<< September 2010 >>>

ARKIV

TIDIGARE ÅR

KATEGORIER

JAG GILLAR...

BLOGGRUNDA

BUTIKER I GBG-OMRÅDET

INSPIRATION

UTMANINGAR

SKISSER

GRATIS - UTSKRIFTER M M

BUTIKER

BUTIKSBLOGGAR

VARUMÄRKEN

RSS


Skapa flashcards