SARIS PYSSELBLOGG

Alla inlägg under augusti 2010

Av Sari - 14 augusti 2010 22:39

Check this out...


Couldn't u just dieeeeeee? (taget ur en film med Lily Tomlin...)... Och inte önskar jag väl att dö nu, när det finns så mycket härligt inom Halloween-eran att c fram emot....


Men visst r den söööööt????!!!!!


Av Sari - 14 augusti 2010 00:15

För att blinga till vår kurspärm lite hos Scrap & Hobby, gjorde jag ett BIA-album. Jag har använt en hel del olika Tim Holtz-produkter för att få fram den "rätta" vintagekänslan :-).


Här är albumet i sin helhet


  


Och här är några närbilder:


Jag har stansat ut Hanging Sing med Tim Holtz/Sizzix-stansen. Jag har använt ett riktigt hårt wellpapp - och sedan har jag dragit på med Picket Fence Crackle paint och Tarnished Brass Crackle paint. Därefter har jag smutsast ned det med både Vintage Photo distress-dyna och Walnut Stain distress-dyna

Jag har bundit ihop själva skylten och upphängningsanordningen med totalt sex stycken jump rings.


Bokstäverna är utstansade med Tim Holtz/Sizzix-stansen Vintage Market.

Jag tycker att stansen är både prisvärd och användbar, då den har en närmast perfekt storlek på bokstäverna!!!

 

Utav misstag kletade jag till det ena r;et - varför jag valde att ta till ett helt nytt r. Jag stansade ut det i svart mjukt wellpapp, varför det också plattades till... :-(. 


Därefter har jag täckt dem med Crackle Accents från Ranger. Tyvärr har jag glömt att ta en närbild på detta, men i videon längst ned, kan du se hur det se ut :-).







Här ser du lite närmare hur jag blandat olika Crackle paint-färger.

Jag har också stämplat upp olika ord med träklossmonterade alfabetsstämplar från Inkadinkado. VERSALER och gemener.


 


  


För att inte riskera att för många blommor på alstret snart skulle förstöras i förfarandet av att man fyller i antalet deltagare till kurserna, valde jag att enbart sätta en brun ros under varje uppvikt hörn. Jag monterade dit dem med riktigt stora glue dots, så jag hoppas att det skall hålla :-).


  


  


För att piffa till själva spiralen lite, valde jag bland mina egna spetsar och dekorband. Det har ju blivit några stycken under åren...


  


OCH NU TILL SJÄLVA KURSERNA HOS SCRAP & HOBBY...

Alla kurser hålls vardagar 18:15-21:15 och lördagar 14:15-17:15 och allt basmateral ingår i kostnaden 295 kr.

 

OBSERVERA att det tidigare skrivits fel datum på julkortskurs vintage... Den är i oktober - inte i september!!!


SEPTEMBER

KORTVIKNINGAR 1 (fristående kurs) onsdagen den 8 september

FÄRGLÄGGNING torsdagen den 9 september

 

SCRAPBOOKING - NYBÖRJARE  torsdagen den 23 september

KORTKURS - VINTAGE onsdagen den 29 september


OKTOBER

KORTVIKNINGAR 2 (fristående kurs) onsdagen den 6 oktober

JULKORT - KLASSISK STIL torsdagen den 7 oktober

JULKORT - VINTAGE onsdagen den 13 september

 BIND IT ALL - GÖR ETT MINIALBUM - torsdagen den 14 oktober

JULKORT - POP onsdagen den 20 oktober

FÄRGLÄGGNING torsdagen den 21 oktober

OKLART - JULPYSSEL FÖR BARN 10-13 ÅR lördagen den 23 oktober

  

NOVEMBER

OKLART - BARNPYSSEL... lördagen den 6 november

KORTVIKNINGAR 3 (fristående kurs) onsdagen den 10 november

ALTRA-KURS torsdagen den 11 november

KORTKURS - VINTAGE onsdagen den 17 november

SCRAPBOOKING - FORTSÄTTNING/VINTAGE  torsdagen den 18 november

OLART - JULKORTSKURS FÖR BARN lördagen den 27 november


För att starta en kurs krävs minst fem deltagare, i annat fall måste vi tyvärr ställa in kursen. Om så sker, återbetalas hela kursavgiften. Du kan själv välja hur du vill göra. Du kan t ex välja att gå en annan kurs, ha det som en delbetalning på ett inköp i butiken eller i webbshopen.


Om du själv måste ställa in kursen och det innan kursstart återstår endast sju dagar eller färre, behåller vi 150 kr av kursavgiften p g a det kan vara svårt att fylla kursen på så få dagar. 


Anmälan kan göras via:


För att garantera dig en plats är kan du betala i samband med anmälan,

antingen till:

  • bankgiro 750-8021
  • direkt i butiken.

Under kurserna lämnar vi 15 % rabatt på alla ordinarie priser i butiken.



...

Psst!!!

Om du vill bli lite halvyr, skall du kolla in den här videon. Jag tänkte mig inte för att det kunde bli lite jobbigt att behålla fokus när jag flaxade fram och tillbaka under filmandet... 

Men det bjuder jag på :-).


Av Sari - 12 augusti 2010 20:49

Jag fick ett ryck idag när jag var ute och fluktade på tekniksaker på MediaMarkt... Nej, d blev inte ngn större datorskärm, inte heller ngn ny dator... Och iPhone 4 låter dröja på sig...

Så jag gick därifrån tomhänt...

Sambon var nog också lite nedslagen, för han har längtat efter en större skärm ett bra tag nu...

Vi får fundera vidare... För jag tänker som så... Vad gör vi med de "gamla" skärmarna sen då???


Well...


Nu till pysslet...


Jag har ju redan för dryga veckan sedan investerat i några plastburkar från IKEA. De heter KRUS och är säkerligen väl kända bland er pysslare. Jag har sett många förvara sina ProMarkerpennor i dem t ex...


Det hela började med att jag tröttnade på att ha mina "fina" papplådor i hyllan, utan att kunna se vad som fanns i. Jag riktigt längtade efter att få se alla sköna pysselsaker - hela tiden... Jag har läst uttrycket "out of sight - out of mind" - och det stämmer så väl överens på mig... Så jag började att leta efter genomskinliga plastbackar....


Min första tanke var att investera i ett gäng små plastbackar från Hammarplast (säljs på Clas Ohlson...) - men när jag insåg att de inte var riktigt genomskinliga, fick jag tänka om.

Tankarna gick till några andra genomskinliga burkar - som är lite konkava i formen... Det hade jag inte lust med - så jag fick söka vidare... Och till slut blev det då dessa KRUS-burkar som jag köpte ett gäng utav.


KRUS Burk med lock transparent, vit Längd: 24 cm Bredd: 14 cm Höjd: 10 cm Rymd: 1.8 l  KRUS Burk med lock transparent, vit Längd: 24 cm Bredd: 19 cm Höjd: 13 cm Rymd: 3.6 l  KRUS Burk med lock transparent, vit Längd: 24 cm Bredd: 19 cm Höjd: 7 cm Rymd: 1.8 l


Jag tycker i o f s att de är i dyraste laget, men skall det va, så skall d va! Det kostar att ligga på topp!!!

 

...


Mina gamla hallonrosa Robinhyllor som jag fyndat på Blocket fick tacka för sig, och istället ge plats för två stycken halva Billy-bokhyllor. En 80 cm bred och en som är 40 cm bred.

Så nu har jag plats för både det ena och det andra... och i de flesta fall har jag tagit bort locket - för att slippa fler moment när jag skall använda mina kära pysselsaker... Att sätta på ett lock är ju bara platskrävande och tidsödande... höhhöhhh


...


Här är en helhetsbild... Dock lite suddig och sned... Ni får ursäkta... Det är ju så himla trångt bakom pysselbordet...

Högst upp på hyllan förvarar jag mina stämplar från The Greeting Farm.


  

Om jag börjar från nedre vänster hörn, så ser ni min lilla pysselväska - som jag kan sortera in mina saxar, glossy accents-lim m m i. I plast-cd-väskan finns några Copic Ciao-marker-pennor.

Jag får också plats med min tejppistol i samma öppning. Och till vänster om hyllan, finns min bigningsbräda från Martha Stewart och min pappersskärare från Fiskars.

Ovanför dem har jag sorterat in lite halvpärlor och bling samt alkoholbläck från Ranger.

  

I sektionerna ovanför dessa, har jag inte riktigt fått till det än, men det finns lite plats kvar i alla fall, vilket jag tycker är roligt...

  

Att jag började tänka på Hammarplasts backar, berodde på att jag lyckats få plats med alla mina Distressdynor i en sån... :-).

Här ser du också akrylklossar, olika skumbitar och Distress embossingpulver från Ranger.

  

Här ser du mina olika lim och tejprullar, pearl maker-pennor m m samt olika typer av stämpeldynor och Distress ink refill-flaskor.

  

Ovanför Distressdynorna finns min dymomaskin och olika band, Crackle paint och Stickles samt Acrylic paint dabbers och olika stansar.

  

Till höger om dessa finns alfabetsstämplar på träkloss, diverse metalldekorationer och fler stansar.

  

Eftersom jag numera endast har ett uppdrag - och det är att vara med i inspirationsteamet hos Scrap & Hobby, har jag beslutat mig för att fokusera de flesta produkter som jag finner i denna butik på ett och samma ställe.

Givetvis tillkommer både andra stämplar och papper, stansar och stansmaskin m m... Men man kan ju inte få allt, eller hur?


Jag önskar er alla riktigt många och härliga pysselstunder. För min del ser det ut att kunna bli två hela pysseltillfällen hos pysselkompisen Agneta i nästa vecka... Jippiii!!!

...

PSSST...

Visst vore det toppen om IKEA skulle satsa på en hel avdelning med pysselrelaterade möbler och förvaringssaker...


Av Sari - 11 augusti 2010 19:39

Så nu är det mycket smidigare att skicka frågor till mig. Jag undrar vem som kan tänkas bli den första :-)...

Av Sari - 10 augusti 2010 08:11

Åååååh, vad jag önskar att vi kunde få hem Stampin Up-stansar och saker till Sverige... Men tyvärr verkar det vara ett omöjligt uppdrag... :-(.

Attans lagar och bestämmelser...


PRESENTATION


Welcome to my blog. My name is Sari and I live in Gothenburg, Sweden. I love to make cards and other crafty stuff.

TRANSLATE

Fråga mig

74 besvarade frågor

JAG SKAPAR HOS

THE GREETING FARM

SENASTE INLÄGGEN

SÖK I BLOGGEN

BESÖKSSTATISTIK

BLOGGTOPPEN

Blogg listad på Bloggtoppen.se

YOUTUBE

KALENDER

Ti On To Fr
            1
2
3 4 5 6 7
8
9 10 11 12
13
14 15
16
17
18
19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Augusti 2010 >>>

ARKIV

TIDIGARE ÅR

KATEGORIER

JAG GILLAR...

BLOGGRUNDA

BUTIKER I GBG-OMRÅDET

INSPIRATION

UTMANINGAR

SKISSER

GRATIS - UTSKRIFTER M M

BUTIKER

BUTIKSBLOGGAR

VARUMÄRKEN

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards