SARIS PYSSELBLOGG

Alla inlägg under juni 2010

Av Sari - 10 juni 2010 21:36

Yes... Ännu ett göteborgsföretag på scrapkartan :-).


Check it out!


Av Sari - 10 juni 2010 05:00

Visst är det härligt när den ena idén ger den andra. Här är ett exempel på det. Jag visade ju en korg häromdagen med ett grattistema. Redan i det inlägget klurade jag på om man inte skulle ta och göra en krya på dig-korg med de härliga sjuksköterskestämplarna från the greeting farm. Sagt och gjort.


Här är den:

  


Nurse Anya är på bilden ovanför och här nedan ser du Cheeky Nurse från Cheeky Cherry collection.


  


Och här ser du en närbild på blomarrangemanget.


  


Här är handledningen:




Av Sari - 9 juni 2010 17:40

TRÄKLOSSALFABET


CLEAR STAMPS MED JULTEMA...  japp... du läste rätt... man ska va' ute i god tid :-)...


ANDRA CLEAR STAMPS


Gissa vilken av dem som är min absoluta favorit????

Av Sari - 9 juni 2010 05:15

Den här ugglestämpeln från Papermania är riktigt kul att jobba med. Du kan antingen stämpla upp den i en enda färg, eller så kan du stämpla den i flera färger och klippa ut de olika delarna och pappersmontera ihop ugglan. Det kallas för paper piecing.


MINI CLEAR STAMPS - HONEY & HUGS BY STEPHANIE DYMENT (1PK) OWL

Det kommer ett projekt ngn gång i framtiden som visar denna teknik också :-).


Jag valde att sätta ett mosaikmönster som bakgrund, nästan enbart rosa toner för att bryta mot det svarta i ugglan.



Jag har också satt dit några s k ekrar från Tim Holtz nya Sizzix-stans Gadget gears.

Sizzix Bigz Die - Gadget Gears by Tim Holtz

Papperena kommer från följande set:

Henbury Lane

A4 PAPER PACK - HENBURY LANE (24 PK)


Av Sari - 9 juni 2010 05:11

Alla dessa pennor gör en riktigt glad.


En del har guld- eller silver-detaljer, andra är bara härliga att skriva med.


Vilken är din favorit?


Soufflé


  

Glaze

Metallic

Av Sari - 8 juni 2010 08:29

Tina visade det här klippet på facebook. Jag satt o förundrades igenom hela snutten.

Aj, aj, aj... oj, oj, oj... skulle min kropp ha sagt om jag försökt mig på ngt liknande...


Men hjärnan tänker... wow, wow, wow...



Snacka om att ha fullständig kontroll över benmuskler, ryggrad och annat...


Holy Moly!

Länken till YouTube...


Av Sari - 8 juni 2010 05:00

Ett kort till någon som fyller år i juni. Tänk att vara sommarbarn! En annan är ju höst/vinterbarn.


  


Det här kortet är gjort med kärlek. Kärlek till alla dessa vackra stämplar jag har i min ägo just nu :-) (Du hittar dem hos Scrap & Hobby). Men givetvis gillar jag kompisen också :-).


  


Cheeky Beauty från the Greeting Farm gör mig mållös. Hon är ju bara fööööör vacker!


  


Vingarna från Inkido kommer till sin rätt bakom Beauty.


Jag har stämplat med Inkidos olika fjärilar (mini, liten, mellan, stor), barometer och splash, hurra och grattiskramar.

Jag har stansat ut bokstäverna med Tim Holtz Vintage Market-alfabet.


Jag har också stansat med Spellbinders olika cirkelstansar. En del har den vågiga kanten inåt medan andra har den utåt och den mittersta är en helt vanlig cirkel.


  


Några fina rosor förgyller givetvis också kortet.


  


Eftersom jag inte hann iväg för att köpa en present, tänkte jag ge personen i fråga lite pengar. Istället för ett kuvert, tänkte jag få med dem i kortet.

  


Av Sari - 7 juni 2010 17:08

Jag tror nog att jag handlat och fyndat klart nu till mina två vintage-inspirerade hyllor. Det är hel del klockor, buddhor och annat smått och gott.


  


Två röda och härliga fordon - en amerikansk lastbil och en brittisk dubbeldäckare - får stå för min lust att beskåda olika delar av världen.


  


Buddhorna får representera lusten att utveckla mitt inre och ugglorna får bara vara där för att de är så härliga.


  


  


Orden TIME, CREATE OCH VINTAGE får påminna mig om min kärlek till ord, språk och t ex böcker.  


  


Och alla klockor påminner mig om att tiden vi har inte kommer tillbaka, varför det är bäst att ta vara på den medan man kan.

PRESENTATION


Welcome to my blog. My name is Sari and I live in Gothenburg, Sweden. I love to make cards and other crafty stuff.

TRANSLATE

Fråga mig

74 besvarade frågor

JAG SKAPAR HOS

THE GREETING FARM

SENASTE INLÄGGEN

SÖK I BLOGGEN

BESÖKSSTATISTIK

BLOGGTOPPEN

Blogg listad på Bloggtoppen.se

YOUTUBE

KALENDER

Ti On To Fr
  1
2
3 4 5
6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25
26
27
28
29 30
<<< Juni 2010 >>>

ARKIV

TIDIGARE ÅR

KATEGORIER

JAG GILLAR...

BLOGGRUNDA

BUTIKER I GBG-OMRÅDET

INSPIRATION

UTMANINGAR

SKISSER

GRATIS - UTSKRIFTER M M

BUTIKER

BUTIKSBLOGGAR

VARUMÄRKEN

RSS


Skapa flashcards