SARIS PYSSELBLOGG

Alla inlägg under juni 2010

Av Sari - 23 juni 2010 21:00

Gissa vem som vill lära sig bemästra tekniken med krympplast? Jo, jag!

Jag har provat ett par gånger utan att lyckas. Kanske kan den här brittiska damens lugnande röst guida mig...


Önska mig lycka till!!!!



Psst.. Gissa vilka stämpelmotiv jag tänker använda mig av till ett armband? Hi hii....

Av Sari - 23 juni 2010 20:46

Här är en enkel tag gjord med Tim Holtz clear stamps.


  

Av Sari - 23 juni 2010 20:39

Ni har väl följt utvecklingen hos Scrap & Hobby!

Nu finns det massor av nya varor att bekanta sig med. Och det kommer att komma mera.


Här är info från deras hemsida:


Tim Holtz olika masker.

Krympplast att göra egna dekorationer med. Vi har både vita och transparenta ark.

4 olika paket med Tim Holtz texture fades - embossingkuvert.


Tim Holtz - Ornate book plates.


V har också olika färger av UTEE - ultra thick embossing enamel.


Käcka förvaringssystem för små mängder pulver eller vätska. Om du vill ha egna käcka förvaringsburkar för dina distressbläck-droppar, så är den tredje varan helt suverän! Säg till om du vill ha flera burkar, så beställer vi hem det åt dig!


Snopake twintip glue - 2 olika sorter.


...


Vi väntar in följande produkter inom kort: 

 









 

Vi har också beställt hem Melting Pot. Om ni vill vara säkra på att få tag i en härlig produkt
som ni kan göra egna smycken och annat kul med, så kan ni säga till, så beställer vi hem flera.




Av Sari - 23 juni 2010 08:56

Jag hörde en liten fågel viska att Scrap & Hobby skall få in Tim Holtz Texture fades (embossingkuvert) i dagarna.

För att skola in mig själv och kanske inspirera er andra till att lära er några tekniker, tänkte jag bjuda på några videor från några som redan har dem i sin ägo:













Av Sari - 23 juni 2010 05:55

Svensk Scrapbooking visar upp några alster som BellaMio gjort. Och med rätta!

För kolla bara in hennes grejor här:


Här är adressen till hennes blogg:

Av Sari - 23 juni 2010 05:00

Det går att jobba med andra stämplar än just Tim Holtz-stämplar för att få fram en föråldrad look. Här har jag gjort ett försök med flera stämplar från Artemio.


  


Bakgrunden är färglagd med olika blå nyanser av distressdynor. Därefter har jag stämplat två gånger med en stor textstämpel från paketet Music & Lyrics.



Därefter har jag stämpla upp not- och fiolstämpeln på ett beige papper.

Scrap & Hobby kallar paketet för musik - änglar.



Fjärilen hittade jag i ett tredje paket från Artemio, vid namn kollage - fjäril - frankering. Jag har också förstärkt fjärilseffekten med en metallfjäril.



Jag har smutsat ned kanterna med både Vintage Photo och Walnut Stain. Båda är dynor i Distress-serien. Därefter har jag glittrat med stickles längs kanterna.


 


Frankeringsstämpeln ingår också i ett av ovanstående stämpelpaket. Den är stämplad med Crushed olive. 


  



PRESENTATION


Welcome to my blog. My name is Sari and I live in Gothenburg, Sweden. I love to make cards and other crafty stuff.

TRANSLATE

Fråga mig

74 besvarade frågor

JAG SKAPAR HOS

THE GREETING FARM

SENASTE INLÄGGEN

SÖK I BLOGGEN

BESÖKSSTATISTIK

BLOGGTOPPEN

Blogg listad på Bloggtoppen.se

YOUTUBE

KALENDER

Ti On To Fr
  1
2
3 4 5
6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25
26
27
28
29 30
<<< Juni 2010 >>>

ARKIV

TIDIGARE ÅR

KATEGORIER

JAG GILLAR...

BLOGGRUNDA

BUTIKER I GBG-OMRÅDET

INSPIRATION

UTMANINGAR

SKISSER

GRATIS - UTSKRIFTER M M

BUTIKER

BUTIKSBLOGGAR

VARUMÄRKEN

RSS


Skapa flashcards