SARIS PYSSELBLOGG

Alla inlägg den 4 juni 2010

Av Sari - 4 juni 2010 18:47

Ja, du läste rätt... Det är ju inte klokt!


Den första videon presenterade mitt neverending card med halloweentema. Dagen var den 7 oktober 2008.

Det var dessutom en ganska lång period som jag inaktiv... mellan mars och oktober under år 2009.


Det skall bli spännande att om jag kommer upp i 200 videor inom samma tidsgräns :-).

Av Sari - 4 juni 2010 07:07

Blir det inte alltid så lätt att göra det man brukar. Jag känner t ex av det när jag sitter vid datorn... Bokstäverna K och I vållar mig besvär... Likaså skrollandet med musen. Så då får man bli kreativ på andra sätt...

Av Sari - 4 juni 2010 05:45

När jag fick syn på Do & ReDo-Ulrikas härliga tolkning av fjärilis-stafflikortet blev jag helt tossig. Jag var ju bara tvungen att testa på det själv.



Den som jag påbörjade först, är den som är till höger i bild. Jag ville få användning av så många fjärilar som möjligt, och fjärilstämpeln från Prima har gjort stort intryck på mig. Jag har färglagt det med copic-pennor (som finns i webbshopen hos Scrap & Hobby) samt glittrat den med stickles.

Något senare kom jag på att Spellbinders fjärils-stans-paket innehöll två fjärilar till - i olika storlekar, vilket ledde till tanken att förena dem alla i ett och samma kort. Sagt och gjort. Och så här blev det :-).


     


  


Jag ville gärna få fram raden med fjärilar på ett tydligt sätt, varför jag valde en annan färg på "stopp-delen". Det prickiga papperet blev också lite gulligt till den lilla fjärilen :-).

Jag har stansat ut raden med fjärilar med en stans från Martha Stewart (monarch butterfly border punch).



Här är det andra kortet i bilder...


             

PRESENTATION


Welcome to my blog. My name is Sari and I live in Gothenburg, Sweden. I love to make cards and other crafty stuff.

TRANSLATE

Fråga mig

74 besvarade frågor

JAG SKAPAR HOS

THE GREETING FARM

SENASTE INLÄGGEN

SÖK I BLOGGEN

BESÖKSSTATISTIK

BLOGGTOPPEN

Blogg listad på Bloggtoppen.se

YOUTUBE

KALENDER

Ti On To Fr
  1
2
3 4 5
6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25
26
27
28
29 30
<<< Juni 2010 >>>

ARKIV

TIDIGARE ÅR

KATEGORIER

JAG GILLAR...

BLOGGRUNDA

BUTIKER I GBG-OMRÅDET

INSPIRATION

UTMANINGAR

SKISSER

GRATIS - UTSKRIFTER M M

BUTIKER

BUTIKSBLOGGAR

VARUMÄRKEN

RSS


Skapa flashcards