SARIS PYSSELBLOGG

Alla inlägg den 30 januari 2010

Av Sari - 30 januari 2010 11:30

Här ser du fler nyheter att se fram emot!

Av Sari - 30 januari 2010 11:25

Bara kolla in den här prototypen, som inte kommer att skickas iväg från USA förrän i juli någon gång... Men hur fräckt är inte detta...?

En maskin, i form av en resväska. Jag tror att jag smäller av!



Och hör ni!

Den är strömdriven!


Hur mycket tror ni att den kommer att kosta?

...


En förmööööööögenhet!!!


Ni står väl ut med en video till :-) ????


Av Sari - 30 januari 2010 11:17

Jag är sjuk.

Jag lovar.

Jättesjuk!

Kolla in allt detta!



Dreggel...


...


Och det är ju inte bara varorna jag vill ha... Det är ju även inredningen...

Det där är min stil! Eller rättare sagt, önskestil!

Så himla läckert med svart-vit-randigt och sen lite vintage-stil på tapeterna... bruna eller svarta hyllor och skåp...


Jag tror att jag döööööör...



Av Sari - 30 januari 2010 10:30

Jag gillar att planera, sortera och organisera, och varför inte även planera för sitt pyssel...?


Februari är månaden då julen verkligen är förbi. Pust. Om man inte fått undan sina tomtar ännu, så är det hög tid nu :-)!


Här följer bara några av många roliga specialdagar i februari (om du vill känna till flera dagar, kan du följa denna länk till temadagar).


4 februari - vargens dag

Här är lite mer info för den som är intresserad :-).

 

6 februari - melodifestivalen - deltävling 1 i Örnsköldsvik


13 februari - melodifestivalen - deltävling 2 i Sandviken


14 februari - Alla hjärtans dag (Valentindagen) / Fastlagssöndagen

I Finland kallas den 14 februari för Ystävän päivä - d v s vännens dag. Det tycker jag känns bra, för då kan man ju bry sig lite extra om alla sina vänner, och inte bara sin käresta :-).

Här finner du lite mer info om valentindagen.


16 februari - Fettisdagen (semmeldagen) och internationella pannkaksdagen (jippii... då kan ju vi som inte gillar semlor äta pannkakor :-)!

 

lite kuriosa:

Pannkaksdagen kommer från början från England där man istället för att äta semlor äter pannkakor. I England arrangeras även många pannkakslopp dagen till ära där du skall springa med en stekpanna med pannkaka i som du under loppets gång skall kastas upp i luften 3 gånger. källa: http://temadagar.se/internationella-pannkaksdagen/

 

20 februari - melodifestivalen - deltävling 3 i Göteborg


21 februari - internationella dagen för modersmål

 

27 februari - melodifestivalen - deltävling 4 i Malmö

Av Sari - 30 januari 2010 09:53

Jag vill bara retas lite...

Kortinspiration lägger snart ut en ny kul utmaning...

Jag har filat lite på ett kort idag...


Jag bara längtar efter att se er sätta tänderna... nej... förlåt... händerna i det :-)...

Av Sari - 30 januari 2010 00:37

Här är ett enkelt kort med två utsansade fjärilar. Jag har inspirerats av ett kort som Jennifer McGuire gjort.

Stansmallen från Quickutz har jag hittat hos Scrap & Hobby.


  




PRESENTATION


Welcome to my blog. My name is Sari and I live in Gothenburg, Sweden. I love to make cards and other crafty stuff.

TRANSLATE

Fråga mig

74 besvarade frågor

JAG SKAPAR HOS

THE GREETING FARM

SENASTE INLÄGGEN

SÖK I BLOGGEN

BESÖKSSTATISTIK

BLOGGTOPPEN

Blogg listad på Bloggtoppen.se

YOUTUBE

KALENDER

Ti On To Fr
       
1
2 3
4 5
6
7
8
9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21
22
23 24
25 26 27 28
29
30 31
<<< Januari 2010 >>>

ARKIV

TIDIGARE ÅR

KATEGORIER

JAG GILLAR...

BLOGGRUNDA

BUTIKER I GBG-OMRÅDET

INSPIRATION

UTMANINGAR

SKISSER

GRATIS - UTSKRIFTER M M

BUTIKER

BUTIKSBLOGGAR

VARUMÄRKEN

RSS


Skapa flashcards