SARIS PYSSELBLOGG

Alla inlägg den 12 januari 2010

Av Sari - 12 januari 2010 09:11

Här kommer en bild till på Flutter Anya-kortet.


  

Jag kände för att testa göra ett snyggare foto med lite tillbehör till kortet. Jag har ju sett vissa amerikanska tjejer fixa med det, och jag tycker att piggar upp lite...


Det är också kul att återigen få användning för sina indiska småpallar som man fyndat på loppisar, för typ 500 år sedan :-)...



Av Sari - 12 januari 2010 08:23

Här är ett kort som går snabbt att göra.


  


Bestäm dig för en stämpel och stansa ut det uppstämplade motivet i en cirkelform.


Jag har valt stämpelsetet Kitty Christmas clear set.


Cats Pajamas Clearstamps stämplar katz katt hund cowboys indians


Välj därefter lämplig bakgrunds-stans för att ge det hela ett lyft. Här har jag valt Spellbinders Nestabilities Pinking Circles LG (large).



Välj sedan två olika papper som du vill ha på kortet. Jag valde ett pingvin- och ett snöflingepapper eftersom de hade ett vintertema.


Sätt sedan en bit dekorband över båda pappersbitarna, för att dölja skarven. Jag har valt Anita's Spotted White ribbon som är 1,5 m långt.



Montera sedan dit ditt monterade stämpelmotiv. Jag brukar använda dubbelhäftande skumtejp för att ge det hela ett extra lyft.


Stämpla upp en lämplig fras och sätt en annan bit papper under den om du vill framhäva den från bakgrunden ytterligare. Jag har valt frasen Stay Cool från The Cat's Pajamas By the sea clear set.


Cats Pajamas Clearstamps stämplar katz katt hund cowboys indians


Du kan fortsätta dekorera efter tycke och smak med både brads, knappar och blommor om du så vill.


Jag lät det vara enkelt.

PRESENTATION


Welcome to my blog. My name is Sari and I live in Gothenburg, Sweden. I love to make cards and other crafty stuff.

TRANSLATE

Fråga mig

74 besvarade frågor

JAG SKAPAR HOS

THE GREETING FARM

SENASTE INLÄGGEN

SÖK I BLOGGEN

BESÖKSSTATISTIK

BLOGGTOPPEN

Blogg listad på Bloggtoppen.se

YOUTUBE

KALENDER

Ti On To Fr
       
1
2 3
4 5
6
7
8
9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21
22
23 24
25 26 27 28
29
30 31
<<< Januari 2010 >>>

ARKIV

TIDIGARE ÅR

KATEGORIER

JAG GILLAR...

BLOGGRUNDA

BUTIKER I GBG-OMRÅDET

INSPIRATION

UTMANINGAR

SKISSER

GRATIS - UTSKRIFTER M M

BUTIKER

BUTIKSBLOGGAR

VARUMÄRKEN

RSS


Skapa flashcards