SARIS PYSSELBLOGG

Alla inlägg under oktober 2009

Av Sari - 29 oktober 2009 16:21

Jag skall göra ett neverending card med halloweentema...

Ja, jag vet...

Jag pressar verkligen ut temat till sista droppen :-).


Men så gillar jag ju halloween-pyssel så mycket att det nästan gör ont.


Här är en superbra handledning i hur du gör för att lyckas med ditt oändlighetskort!


Här är en annan handledning - med halloweenfigurer... hihiii...


Och här får du ett helhetsgrepp på hur du kan tänka när du skall dekorera kortet. Alla de stora fälten är ifyllda med siffror, vilket underlättar planerandet av din layout på varje uppslag.

Av Sari - 29 oktober 2009 11:24

Kolla in ett sånt vackert minialbum!




Ett höstalbum


Av Sari - 29 oktober 2009 11:16

Jag kände att det var dags att lägga till några fler videor på YouTube.

Det är lite pirrigt att prata på engelska, men det får gå. Huvudsaken är ju att folk kan se korten och inspireras av dem, tänker jag...


Uppladdning pågår...

Jag väntar med spänning hur det skall gå... :-).


Om du blev lite nyfiken nu, kan du skriva in thenorsugirl i sökrutan hos YouTube, så skall nog mina videor poppa upp...

Av Sari - 29 oktober 2009 09:23

Min pysselkompis pratar ofta om att använda flock.

Jag har aldrig provat det. Mestadels för att det inte tillhört mina tekniker.

Men jag är inte den som är den.

Jag kan ändra mig :-)...


Av Sari - 29 oktober 2009 00:26

Japp.


Så var halloweenutmaningen avslutad.


Jag fick antalet deltagare till fem stycken.


Tack för att ni ville delta!


1

Alle

http://alleswe.bloggplatsen.se/2009/10/06/2055102-/

2

Pandora - Helena

http://pandorasask.wordpress.com/2009/10/25/haxa-gon/

3

Christel

http://christelscrappar.blogg.se/

4

Petra 2

http://petras-place.blogspot.com/2009/10/en-lada.html

5

Ulrika

Ingen blogg… jar har bloggat om kortet…


Nu är det dags att dra tre vinnare.

Jag använder mig av Random number generator.

Eftersom jag blivit lovad vinster från företagen i viss ordning, kommer också vinnarna tilldelas dem i samma ordning. Jag hoppas att ni förstår vad jag menar.

Vinst nummer ett - från Kortmakaren går till:

Nr 1 = Alle

Vinst nummer två - från Scrapbruket - går till:

Nr 5 - Ulrika N

Och vinst nummer tre - från Cards of Maria - går till:

Nr 2Pandora - Helena

Grattis tjejer!


Ni kan väl höra av er till mig med adresser, så skall jag meddela företagen att de kan skicka sina vinster till er. Ni kan kontakta mig på e-postadressen:

thenorsugirl@hotmail.com

Än en gång...


G R A T T I S


Av Sari - 29 oktober 2009 00:21

Jag blev störtförtjust i den här vikningen och hade svårt för att låta bli att göra en sådan med halloweentema.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Och det finurligaste av allt är... Den går att vika ihop och stoppa i ett lite större kuvert :-).  



Kattstämplarna kommer från Daisy & Dandelion-setet Pumpkin & Aubergine. Du hittar dem hos SCRAPBRUKET.

Katterna är naturella från början, vilket innebär att du kan ha dem med eller utan kläder. Två olika katter ingår i kitet och tre olika maskeradkläder, förutom härliga halloweenkryp som en supersöt fladdermus och en lika söt spindel.

Även papperena hör till samma serie. De är ju superfräcka! Rutor, ränder, prickar med mera bara gör min dag!

Bilden nedan ger tyvärr ingen bra bild av papperena, men om du gillar det du ser på teepee card-kortet, så lär du gilla även resten :-).



  


Jag har även fått användning för tre stansar från Martha Stewart; Spider webPicket fence och Drippy goo.


     


Därtill har jag stansat ut cirklar ur det härliga ögonpapperet som ingår i kitet.


Här ser du också dem i en video:

Av Sari - 29 oktober 2009 00:16

Jag tyckte så mycket om den förra halloweenasken jag gjorde åt Scrapbruket, att jag var tvungen att göra en likadan till mig själv.

Papperena kommer från Daisy & Dandelion.


Jag bara älskar det här svart-vit schackrutiga mönstret tillsammans med orange-svart-prickigt papper och lila-vitt prickigt papper!

     


Visst är missen söt...!


     


Kolla in ögonen!


Av Sari - 29 oktober 2009 00:14

Jag var ju på pysselträff idag.

Jag påminde Ulrika om chansen att delta med ett halloweenrelaterat bidrag.

Det här gjorde hon.

Eftersom hon inte har något blogg, bloggar jag om den åt henne.


PRESENTATION


Welcome to my blog. My name is Sari and I live in Gothenburg, Sweden. I love to make cards and other crafty stuff.

TRANSLATE

Fråga mig

74 besvarade frågor

JAG SKAPAR HOS

THE GREETING FARM

SENASTE INLÄGGEN

SÖK I BLOGGEN

BESÖKSSTATISTIK

BLOGGTOPPEN

Blogg listad på Bloggtoppen.se

YOUTUBE

KALENDER

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23
24
25
26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2009 >>>

ARKIV

TIDIGARE ÅR

KATEGORIER

JAG GILLAR...

BLOGGRUNDA

BUTIKER I GBG-OMRÅDET

INSPIRATION

UTMANINGAR

SKISSER

GRATIS - UTSKRIFTER M M

BUTIKER

BUTIKSBLOGGAR

VARUMÄRKEN

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards