SARIS PYSSELBLOGG

Alla inlägg under september 2009

Av Sari - 8 september 2009 22:19

ETT SNYGGT GATE FOLD CARD....


Kolla in den här...

Fina färger och snyggt blev det! 

Av Sari - 7 september 2009 13:12

NEDRÄKNING PÅGÅR... 68 BESÖK KVAR...


Som jag skrev igår, så närmar jag mig 30 000 besökare.

Superkul.

Ville bara hålla er uppdaterade!


Själv känner jag mig superstressad för jag skall till jobbet och har tusen saker att göra...

Och sen blir d bröllop...

Ha haa...


Tänk att folk vill gifta sig på en onsdag...


Men det är klart....

Om datumet är 090909 - så r d väl en kul sak i sig... :-).


Av Sari - 7 september 2009 13:02

HERE I GO AGAIN...


Äntligen löste d sig med datorkrånglet!

D var inte helt lätt...

Ännu en lektion i tålamodsprövning avklarad.

...


Datorn ville inte läsa av återställningsskivan, trots upprepade omstartsförsök.

Den ville heller inte öppna Windows.

Den ville enbart harva kring uppdateringens tredje punkt eller erbjuda mig felsäkertläge-omstarten... gång på gång på gång.

Så jag ringde till  höger och vänster (Komplett och Microsoft...).

Jag slet.

Jag gjorde något annat under tiden.

Och fortsatte att slita.

Jag stängde av skiten helt.


Jag måste erkänna att jag började resignera när Microsoftkillen sade att i värsta fall, får du omistallera Vista från början...

Och allt material som finns under mina dokument, kan antingen bli förstörda eller sparas under någon slags gammal fil...


Jag tänkte, att faaaaan, näe....

Det tänker jag inte ställa upp på.


Så jag satte igång datorn igen. Matade in skivan.

Och till slut tog DATORHEL....T sitt förnuft till fånga och började reparera.


Jag fattade ingenting... Men jag började givetvis att hoppas...

Men jag tillät mig inte att slappna av förrän jag fick avinstallerat Telias säkersurf...


Omstart igen.

Uppdatering av Windows.

Installera AVG antivirus istället.


Well...

Vi får väl c hur d går den här gången.


Men som sagt.

Ännu en lektion i tålamodsprövning avklarad... :-).


...


Slutet gott...

... allting gott?


Knappast...

Jag har fått tacka nej till en träff med morsan och en annan väninna.

Suttit här o svurit mig förbannad...


Well well...

Inte älta d som varit.

Nu r d nya tider...


Yes!


...


Here I go again!

Av Sari - 7 september 2009 08:44

HJÄLP - SERVICE PACK-UPPDATERING 3:3 0% - FASTNAT I LOOP - GÅR INTE ATT FULLFÖLJA - JAG HAR PROVAT ALLT!


Jag behöver hjälp av någon datorukunnig!

Datorn har försökt att uppdatera sedan kl 05:00 i morse. Den verkar ha fastnat i en loop och kommer inte vidare.

Jag har provat allt utom att rensa hårddisken...


Jag får inte igång datorn med hjälp av installationsskivan, då datorn ignorerar den.


Att komma åt problemet genom felsäkert läge hjälper inte heller, då den bara går förbi det och börjar den s k uppdateringsprocessen... om och om igen...


F8-knappen funkar heller inte!


Vad kan jag göra?


Snälla, hjälp mig någon!


Tired Guy Working On Computer Gifs Images

Av Sari - 6 september 2009 23:24

SNART 30 000 BESÖKARE PÅ MIN BLOGG... DAGS FÖR LITE BLOGG-GODIS O EN UTMANING...


D r ju inte riktigt klokt!

Dryga hundra besökare kvar... till trettio tusen besökare!

Wow!

...

Vad kan jag säga?

Tack alla som kikar in här!

...


T R E T T I O  T U S E N!


Detta måste ju firas...


...


Eftersom bloggen fyller 1 år i slutet av oktober, tänkte jag anordna lite blogg-godis...


Jag kommer att utmana er...

Så förbered er...


...

Planen är redan satt i verket och jag letar efter sponsorer.


Kortmakaren har redan lovat mig lite godsaker :-).


Mer om detta om ett tag igen...


Jag hoppas att väckt er lite grand...

Av Sari - 6 september 2009 18:19

ATT ÖVA UPP SITT TÅLAMOD...


Att vara med i ett DT-gäng kan vara tålamodsprövande...


Well.

Förstå mig rätt nu...


Eftersom ett företags blogg skall funka, krävs diger planering...

Detta innebär också att alster måste tillverkas i gooooood tid före...

Och för en sån som jag, kan tiden mellan att alstret är gjort tills att det får publiceras kännas väääääääldigt lång. Jag vill ju helst avsluta mina projekt innan jag påbörjar nya. Och ett sätt att avsluta dem är att blogga om dem...

Men nu får jag vänta... :-).


Så bara för att beskriva min vardag just nu...


En massa kort tillverkas och skall tillverkas...

Men utav förståeliga skäl kan jag inte visa dem ännu...


Som sagt...


...


Ett bra tillfälle att öva upp sitt tålamod...

Av Sari - 6 september 2009 11:17

PRÄGLA, STANSA, EMBOSSA, SKAPA RELIEF...  FISKARS, CUTTLEBUG...


Här hittar du bra tips på hur du kan embossa med Fiskars embossingplattor i Cuttlebugen.

Av Sari - 6 september 2009 08:11

JAG REKOMMENDERAR VERKLIGEN FISKARS EASY STAMP PRESS


Om du har stora clear stamps och för små clear blocks, är detta ett superbra alternativ!

Jag försökte till en början använda mig av Cuttlebugs c-platta... Men d var lite bökigt... :-).

Och sen jagade jag stora rock-a-block-klossar... Men jag hittade inte tillräckligt stora...

Så när jag fick tipset om easy stamp press, som jag faktiskt sett förut, men inte kopplat ihop med stora stämplar, blev jag jätteglad över att ha hittat en bra kompis...

Jag köpte min för någon vecka sedan, och tycker att den funkar jättebra!


Om du blev sugen, tycker jag att du skall besöka följande Scrapbooking-butiken, som har ett superduperbra pris!


här 

Scrapbooking-butiken.



PRESENTATION


Welcome to my blog. My name is Sari and I live in Gothenburg, Sweden. I love to make cards and other crafty stuff.

TRANSLATE

Fråga mig

74 besvarade frågor

JAG SKAPAR HOS

THE GREETING FARM

SENASTE INLÄGGEN

SÖK I BLOGGEN

BESÖKSSTATISTIK

BLOGGTOPPEN

Blogg listad på Bloggtoppen.se

YOUTUBE

KALENDER

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18
19
20
21 22 23 24 25 26 27
28 29
30
<<< September 2009 >>>

ARKIV

TIDIGARE ÅR

KATEGORIER

JAG GILLAR...

BLOGGRUNDA

BUTIKER I GBG-OMRÅDET

INSPIRATION

UTMANINGAR

SKISSER

GRATIS - UTSKRIFTER M M

BUTIKER

BUTIKSBLOGGAR

VARUMÄRKEN

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards