SARIS PYSSELBLOGG

Alla inlägg den 14 augusti 2009

Av Sari - 14 augusti 2009 23:38

MIN SISTA SEMESTERVECKA BÖRJAR PÅ MÅNDAG...


Och för att fira d - besökte jag frissan...


Jag var inte så himla nöjd med den blonda luggen, så passade på att färga om håret när jag ändå skulle täcka de grå... :-).

Håret blev rejält kortare också...

Men d växer ju ut...

Ingen fara...


Och frissan sade att d mörka i håret skulle lägga sig efter ett par tvättar...


Av Sari - 14 augusti 2009 23:24

EN ROLIG VIKNING PÅ ETT KORT

Kanske kan detta bli en utmaning till imorgon...

Med halloweentema...

Eller med jultema...

Det var ju ett tag sedan nu som jag gjorde något med jultema till JUL HELA ÅRET...

Av Sari - 14 augusti 2009 21:02

UPPKÄFTIG TUPP FRÅN PENNY BLACK


Ett fick-kort som Jennifer McGuire inspirerade mig att göra.


Jag har en Quickutz dubbeldie som stansar ut både ficka och kortet som sitter i fickan. Det senare formade jag om till en tag.


Tuppen från Penny Black heter Sunrise.

Jag färglade den så fort jag kom hem från Kortmakarens makalösa måndagsrea, men jag har inte fått användning för det förrän nu!


Bakgrundspapperena som tuppen sitter på har jag också stansat ut med Quickutz-dies (nesting circles och blomdies med två olika typer av blommor (6 dies totalt)).

Därtill har jag embossat det ljusgula papperet med ett quickutz-embossingkuvert.


Det orange bakgrundspapperet som fickan sitter på har jag embossat med Quickutz nya embossingkuvert med stora prickar. 


Stora blå brads och pearl maker-duttar piffar till kortet ytterligare.


Av Sari - 14 augusti 2009 20:04

JENNIFERS FICK-KORT


Jennifer fortsätter att inspirera mig.

Här gör hon ett s k fick-kort, som man kan sätta en tag i... Och ni som känner mig vet ju att jag gillar tags...

Och jag har ju den perfekta QK-die-en till fickan... Så vänta er ett kort snart...


Av Sari - 14 augusti 2009 17:35

THINKING INKING - FAVOURITES PART 3 - ALLA TEKNIKER

Passa på och njut, för det här är sista videon i serien.

Här kombineras alla tekniker till en fin layout. 


Av Sari - 14 augusti 2009 11:21

SKISSER


Jag ramlade in hos Joggemias skisser tack vare Scrappakalja!

Vad bra med lite inspiration...

Dax att umana sig till några LO kanske...

Av Sari - 14 augusti 2009 10:11

EN SÖT STÄMPEL HOS SCRAPPAKALJA


Jag såg ett supersött kort på Scrappiz med en tomte som kommer från SCRAPPAKALJAS skogstokiga... tror jag...

Än så länge letar jag...

Kanske kan ni se kortet genom denna länk... jag är inte säker....



Klicka på följande länk för att komma till Scrappakaljas blogg och Scrappakaljas butik....


Och följande länk för att komma till en annan blogg som heter Skogstokiga.Ta dig gärna en titt, för det finns en mängd duktiga tjejer på bloggen!


PRESENTATION


Welcome to my blog. My name is Sari and I live in Gothenburg, Sweden. I love to make cards and other crafty stuff.

TRANSLATE

Fråga mig

74 besvarade frågor

JAG SKAPAR HOS

THE GREETING FARM

SENASTE INLÄGGEN

SÖK I BLOGGEN

BESÖKSSTATISTIK

BLOGGTOPPEN

Blogg listad på Bloggtoppen.se

YOUTUBE

KALENDER

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26
27
28 29 30
31
<<< Augusti 2009 >>>

ARKIV

TIDIGARE ÅR

KATEGORIER

JAG GILLAR...

BLOGGRUNDA

BUTIKER I GBG-OMRÅDET

INSPIRATION

UTMANINGAR

SKISSER

GRATIS - UTSKRIFTER M M

BUTIKER

BUTIKSBLOGGAR

VARUMÄRKEN

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards