SARIS PYSSELBLOGG

Alla inlägg under april 2009

Av Sari - 22 april 2009 17:56

MITT HUNDRADE INLÄGG FÖR KORTMAKAREN - ETT KORT MED EN ROBOT PÅ!

Det hade jag aldrig trott!

Att jag skulle gilla robotpappernea från Kaiser så mycket som jag gör!

Allt på detta kort finns hos Kortmakaren.

Glitterpapperet, det orange cardstock papperet, det randiga papperet och framförallt paper frillsen.
Även Petaloo-blommorna, blombradsen och Hero Arts-biljetten med kärleksbudskapet!


.....


http://www.kortmakaren.se/shop/show_product.asp?artnr=2009%2Dfrills&ref=%2Fshop%2Fsearch%


http://www.kortmakaren.se/shop/show_product.asp?artnr=5000%2D1244%2D100&ref=%2Fshop%


http://www.kortmakaren.se/shop/show_product.asp?artnr=2006%2D716&ref=%2Fshop%2Fsearch%


http://www.kortmakaren.se/shop/show_product.asp?artnr=4000%2DCL262&ref=%2Fshop%2Fsearch%





Av Sari - 22 april 2009 16:42

HERO ARTS-APA OCH LISEBERGS VIRVELVINDEN

Jag satt här och skrattade högt när jag kom på idén... Att låta en apa stämplas i olika positioner - upp och ned och från sidan...

Allt för att skapa ett förvirrat intryck...


Jag tänkte först använt frasen -Hang in there-, men kom snabbt på andra tankar... Och varför inte Virvelvinden på Liseberg...


Och för att ytterligare förstärka intrycket färglade jag apan med Lisebergskaninens färger; grönt och rosa.

Promarkerpennorna kom väl till pass här...


......


Apan finns med på Hero arts clear stamps-paket: Playful animals: http://www.kortmakaren.se/shop/show_product.asp?artnr=4000%2DCL155&ref=%2Fshop%2Fshow%

Ordet Virvelvinden är skrivet med Making Memories Magnetic stamps - Providence:

http://www.kortmakaren.se/shop/show_product.asp?artnr=2005%2D277&ref=%2Fshop%2Fsearch% ... Tyvärr är den rackaren slut för tillfället... :-(.

Promarkerpennorna hittar du här:

http://www.kortmakaren.se/shop/show_product.asp?artnr=2008%2D700&ref=%2Fshop%2Fsearch%


Jag har också använt Shape Cutter för att skära ut en stor cirkel och småcirklar som bildar en scallopkant under en stor cirkel:

http://www.kortmakaren.se/shop/show_product.asp?artnr=5200%2D015&ref=%2Fshop%2Fsearch% + cirkelmall: http://www.kortmakaren.se/shop/show_product.asp?artnr=5200%2D012&ref=%2Fshop%2Fsearch%



Av Sari - 22 april 2009 16:38

SNEAK PEAK PÅ HERO ARTS-UGGLOR ELLER -KATTER...

I ärlighetens namn vet jag inte vad följande stämpel skall föreställa... katt eller uggla... Inte för att spelar mig någon som helst roll, för jag gillar den i vilket fall...


Jag fick idén till att göra ett eget bakgrundspapper från ett av Dr Ninas kort där det finns en uggla av något slag i bakgrunden på ett papper...


Jag vet inte riktigt vad jag skall göra med den... Men jag tänkte reta er lite med den så länge :-)...


Den finns att köpa hos Kortmakaren:

http://www.kortmakaren.se/shop/show_product.asp?artnr=4000%2DCL239&ref=%2Fshop%2Fshow%

Av Sari - 22 april 2009 10:52

HEMLIGA UPPDRAG...

Även om det inte syns några bilder på bloggen innebär det inte att jag inget gör... tvärtom..

Jag har satt upp mig på två uppdrag hos Kortmakaren...

Och enligt planeringen kommer första uppdraget att presenteras vecka 26 och det andra uppdraget en månad senare, d v s vecka 30.

Och jag har redan gjort ett kort av fyra!

Eller rättare sagt två kort av fem eller sex... Jag har ju fyra kort att göra... men kanske räcker papperena till ytterligare två...


Jag fick ju ett H Ä R L I G T paket från Kortmakaren igår - och idag, så fort jag kom hem från jobbet, blev jag färdig med det... För jag var ju bara t v u n g e n att börja på det innan jag skulle till jobbet igår...

JA, precis så tokig är jag!!! Hi hiii.


Av Sari - 22 april 2009 10:49

HEMMA IGEN...

Den här veckan kommer verkligen innebära många övernattningar på jobbet, närmare bestämt tre stycken... Och jag jobbar långhelg på det, vilket innebär att jag inte hinner göra så många kort och layouter som jag skulle vilja göra...

Men men... Det får ordna sig!

Jobba måste jag ju också för att kunna ha råd med min favorithobby!!!


Idag hoppas jag att Agneta kommer hit så att vi kan pyssla en liten stund... För som det verkade sist vi träffades, så funkade inga tider före kortmakarmaran hos Kortmakaren den 6 juni!

Jag som började få abstinens redan igår, när vi chattade över msn... :-(.


Men kanske kan vi få till det ändå idag...



Av Sari - 21 april 2009 12:06

PERFEKTA O:N MED DIN BIND-IT-ALL



Av Sari - 21 april 2009 11:36

JIPPIII - NYA SAKER FRÅN KORTMAKAREN!!!

Det närmar sig sommar, kortmakarmara den 6 juni, blått och gult, vitt och blått, robotar och glitter...


Ja, det är vad ni har att se fram emot...

Jag har några uppdrag att utföra med Kortmakarens filuren-stämplar och jag kommer att förena de nya sakerna med dem... så lägg det på minnet och kom gärna tillbaka när det närmar sig juni :-).

Av Sari - 21 april 2009 11:12

ETT BIA-ALBUM TILL SCRAPBRUKET :-)

Ett ScrapBruket-album, i ordets dubbla bemärkelse...


När jag väl bestämt temat, gick det lätt... Men innan jag hade en aning om vad jag ville dekorera utifrån, kändes det tungt :-(.

Så jag bestämde mig för att göra ett Scrapbruket-album, med saker som mestadels kommer från just Scrapbruket!


Jag har inte dekorerat hela ännu... Jag bestämde mig för att vara nöjd med ett halvfärdigt..

På så sätt finns det ju utrymme för andra tankar och idéer längre fram...

tillägg:

Och längre fram... Ja, d tog inte mer än några minuter, så hade jag pyntat vidare...

Jag satte knappar på de orange blädder-flikarna..., två snören på första tagen...

Och mer lär det bli :-)!


PRESENTATION


Welcome to my blog. My name is Sari and I live in Gothenburg, Sweden. I love to make cards and other crafty stuff.

TRANSLATE

Fråga mig

74 besvarade frågor

JAG SKAPAR HOS

THE GREETING FARM

SENASTE INLÄGGEN

SÖK I BLOGGEN

BESÖKSSTATISTIK

BLOGGTOPPEN

Blogg listad på Bloggtoppen.se

YOUTUBE

KALENDER

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22
23
24 25 26
27 28 29 30
<<< April 2009 >>>

ARKIV

TIDIGARE ÅR

KATEGORIER

JAG GILLAR...

BLOGGRUNDA

BUTIKER I GBG-OMRÅDET

INSPIRATION

UTMANINGAR

SKISSER

GRATIS - UTSKRIFTER M M

BUTIKER

BUTIKSBLOGGAR

VARUMÄRKEN

RSS


Skapa flashcards