SARIS PYSSELBLOGG

Alla inlägg under april 2009

Av Sari - 28 april 2009 10:37

JAG TESTADE KRYMPPLAST IGÅR...

Men det gick inte så bra...

Och när jag skulle leta efter inspiration på youtube, var datorn bara aberlångsam och ville inte visa upp videoklippen....

Jag tröttnade och stängde av alla apparater!

Idag försökte jag igen, men det hakar ändå upp sig...

Men jag har i alla fall sett folk lyckas... Så jag får väl försöka på nytt...

Krympplast finns t ex hos Kortmakaren...

http://www.kortmakaren.se/shop/show_product.asp?artnr=5200%2D0302&ref=%2Fshop%2Fsearch%


Av Sari - 27 april 2009 23:02

INGA KORT IDAG...

Det har varit fullt upp...

Jag har varit en sväng hos Kortmakaren och köpt lite clear stamps... De lockade dit med med ett erbjudande om att köpa två paket clear stamps och så fick jag ett tredje på köpet...

Det kunde jag ju inte motstå... :-).


hero arts clear design clear stamps -

robots

Hero Arts  clear stamp set robot


sky's the limit

Scrapbooking Stamping Sky's The Limit Stamps Hero Arts


penny black - 12 days of Christmas

PENNY BLACK RUBBER STAMPS CLEAR 12 DAYS OF CHRISTMAS





Dessutom har jag blivit kär i följande träkloss-stämplar:


wood grain circle

Woodgrain Circle


raindrop background

Design Block Raindrop Background



bold flourish

2009 Hero arts BOLD FLOURISH  stamp french







Av Sari - 26 april 2009 10:20

BESTEST FRIENDS-MINIALBUM MED BIA


Så jag tog jag mig då lite tid att göra ett litet album med Dovecrafts Smirk-kollektion...

Jag har gjort ett album med rosa och turkos cardstock och dekorerat det med papper från Smirk-papperspaketet.

Jag har använt en halvtums-spiral för att binda ihop det.

Jag har också havsblå polka dot cardstock-papper på vissa ställen. En del dekorationer har jag klippt ut från papperena som medföljer Smirk-kollektionen och andra har stämplat med clear stamp-kollektionen Naughty but nice.


Här är spiralen - men jag har använt en annan färg:

http://www.scrapbruket.com/visa_produkt.asp?id=462&t=39479+6PK+BLACK+WIRE+1%2F2+inch

Bazzil Basic - troligtvis Vintage pink:

http://www.scrapbruket.com/visa_produkt.asp?id=95&t=12X12+VINTAGE+PINK

Troligtvis Neptune Polka dot:

http://www.scrapbruket.com/visa_produkt.asp?id=133&t=12X12+NEPTUNE






Av Sari - 25 april 2009 20:11

GLAD SOMMAR ÖNSKAR WILMAR

Den supersöta stämpeln heter Wilma läser och finns hos Kortmakaren: http://www.kortmakaren.se/shop/show_product.asp?artnr=2008%2D1051&ref=%2Fshop%2Fsearch%

Gör nu som söta Wilma, gå ut och läs. Njut av vårens - i mitt tycke - lagoma värme...


Jag har färglagt med promarkerpennor:

http://www.kortmakaren.se/shop/show_product.asp?artnr=2008%2D700&ref=%2Fshop%2Fsearch%


Glad sommar är en färdig stämpel... http://www.kortmakaren.se/shop/show_product.asp?artnr=2008%2D1481&ref=%2Fshop%2Fsearch%

Det tycker jag är väldigt smidigt ibland, så man slipper foga ihop alla bokstäver själv med andra slags stämplar... :-).

Och sen har jag glittrat valda delar av motivet med olika färger på Stickles glitterlim http://www.kortmakaren.se/shop/show_product.asp?artnr=2005%2D830&ref=%2Fshop%2Fsearch%

orange peel

pink

yellow


Av Sari - 25 april 2009 18:40

PENNY BLACK-GROD-KORT

Tina på Kortmakaren utmanade mig att göra ett kort med alla grodor i Penny Black clear stamps-paketet... När jag tänkte på ett vanligt litet kort, tänkte jag att det inte var möjligt... Men efter ett tags funderande, klurade jag ut det...

Ett s k gate fold card rymmer ju ganska mycket!

Så, så blev det! Även om jag fick ta till tre olika kartongark för att få vikningen ok... Hela tiden blev det snett!!!


OCH NU KRÅNGLAR BLOGGEN OCKSÅ - JAG FÅR INTE BILDERNA I RÄTT ORDNING... DEN MITTERSTA SKALL VARA SIST - DÅ DET ÄR BAKSIDAN... MEN DET SER NI NOG SJÄLVA :-).



Så nu är det grodor högt och lågt, vitt och brett!

Jag höll kortet enkelt, eftersom jag ville framhäva motiven.


Penny Black clear stamps hittar du hos Kortmakaren:
http://www.kortmakaren.se/shop/show_product.asp?artnr=4200%2D30%2D022&ref=%2Fshop%2Fshow%

Av Sari - 24 april 2009 19:05

HÄRLIGA PAPPER FRÅN DOVECRAFT OCH SCRAPBRUKET

När Annelie talade om för mig att hon fått hem nya härliga papper - DOVECRAFT - SMIRK - blev jag eld och lågor...


Söta små figurer på färgglada papper...

Kan det bli bättre?

Ja!

För det finns clearstamps till!


Dovecraft - Love and Friendship - papper

Dovecraft - Naughty but nice - clear stamps


Oh Boy! Eller skall jag säga, Oh Girl! Vad fina de är!

Tanken var att jag skulle göra mig ett fint album till mässan med de fina papperna...

Jag får c hur jag skall trolla för att få tiden att gå ihop...


Klicka för att visa Megabild! Nyhet!! Scrapbooking papper SMIRK -Love and friendship15x15


Klicka för att visa Megabild! Clearstamps - SMIRK !!!  Naughty but Nice




Av Sari - 24 april 2009 19:00

EN STRESSIG TID FRAMÖVER...


Sorgligt men sant....
Jag jobbar hela helgen och har inte en ledig dag förrän nästa fredag, då jag skall åka till Uppsala med Scrapbruket!


Jag har börjat en ny kurs på skolan idag - omvårdnad - psykiatri... och jösses, det var verkligen en diger lista med uppgifter man fick till sig...

För det första, ett fördjupningsarbete som kommer att kräva en hel del utav mig som student och människa. Max 50 sidor kvittrade läraren glatt ...

Och för det andra x antal frågor som har med kursen att göra... De skall i o f s inte vara klara förrän v 36, men ändå... !!!


Det kommer att bli intensivt.

Det kommer att bli givande.

Och det kommer definitivt att ta min tid i anspråk... speciellt när jag siktar på höga betyg... :-).


Så, det må väl vara hänt.

Sånt är livet!

Det gäller att kunna prioritera... och lita på processen!


Men jag kommer nog att bryta plugghysterin med ett kort eller en layout då och då...

Var så säkra :-).


Kanske kommer jag att skapa på ett helt annat sätt hädanefter...

Snabba och enkla kort kanske...

Vem vet?

Vi får väl vänta och se...

Sans och balans.

En bra blandning mellan måsten och nöjen!

... Annars blir jag nog tokig!




Av Sari - 22 april 2009 22:27

PUSSKORT MED HERO ARTS KATT-UGGLA - ETT KORT FÖR KORTMAKAREN

Ja, eftersom jag inte riktigt vet vad detta är för en figur, med svans och fågelben, så kallar jag den för ett katt-uggla :-)!


Ett pusskort med rester från förra försändelsen från Kortmakaren.

Paper frill i turkost.


Ordet puss är skrivet med Quickutz Chemistry. Jag stansade ut det i svart och glittrade sedan på med Black Diamond Stickles.


http://www.kortmakaren.se/shop/show_product.asp?artnr=2008%2DQK345&ref=%2Fshop%2Fsearch%



PRESENTATION


Welcome to my blog. My name is Sari and I live in Gothenburg, Sweden. I love to make cards and other crafty stuff.

TRANSLATE

Fråga mig

74 besvarade frågor

JAG SKAPAR HOS

THE GREETING FARM

SENASTE INLÄGGEN

SÖK I BLOGGEN

BESÖKSSTATISTIK

BLOGGTOPPEN

Blogg listad på Bloggtoppen.se

YOUTUBE

KALENDER

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22
23
24 25 26
27 28 29 30
<<< April 2009 >>>

ARKIV

TIDIGARE ÅR

KATEGORIER

JAG GILLAR...

BLOGGRUNDA

BUTIKER I GBG-OMRÅDET

INSPIRATION

UTMANINGAR

SKISSER

GRATIS - UTSKRIFTER M M

BUTIKER

BUTIKSBLOGGAR

VARUMÄRKEN

RSS


Skapa flashcards