SARIS PYSSELBLOGG

Alla inlägg under april 2009

Av Sari - 29 april 2009 19:28

ANG ATT SKICKA DET VIDARE...


Den observante såg nog att jag var uppe med tuppen i det första inlägget om att skicka det vidare...

Jag hann helt enkelt inte länka till alla duktiga kreatörer...

Men bara lugn, det kommer en fortsättning... När allt lugnat sig...


Ni som hållit er uppdaterade, vet ju att jag skall till Uppsala i helgen... Det är mässa där och Scrapbruket-Annelie har frågat om jag vill följa med... Om jag vill?

Självklart!

Så jag har lite mycket just nu...

Och så skall jag hinna ta itu med mitt fördjupningsarbete i psykiatri också... förutom allt härligt pyssel jag vill göra...

Av Sari - 29 april 2009 19:26

HÄRLIGA DANIEL FÖRTJÄNARE EN EGEN LITEN KOMMENTAR...

Jag tror att Daniel blev lite ledsen när jag inte inkluderade honom bland mina inspirationer... :-)--. näe, skämt å sido...

Men han har blivit en ny liten förälskelse bland bloggarna...

En supertrevlig kille verkar det vara...

Man bara måste gilla hans blogg!

Helt underbart!

Så även om han inte är pyssligt kreativ, så är han hur rolig som helst att läsa om...

Kolla in själv...

http://danielfagerholm.webblogg.se/

Av Sari - 29 april 2009 05:24

SKICKAR DET VIDARE...

Jag tänkte skicka iväg en liten UPPSKATTANDE tanke till några inspirerande bloggare. Jag tycker i och för sig att ALLA är duktiga på sitt sätt, men jag skulle vilja lära mig mera av följande personers stilar...


AMAs pyssel: http://www.annama.se/#home

ANSO: http://glitteradventure.blogspot.com/

BIGGAN: http://bigganed.blogspot.com/

BY DONNA: http://scrapbydonna.blogspot.com/

JENNIFER MCGUIRE: http://jennifermcguireink.typepad.com/

... det var så här långt jag kom idag...








Av Sari - 29 april 2009 05:22

HUR JOBBAR MAN MED MICRO-/GLASPÄRLOR? 

Jag har stämplat och färglagt motivet filurdjävul med promarkerpennor.




Jag har sedan förberett papperet för att få plats med dubbelhäftande tejp.
Därefter har jag klippt ut motivet.

Jag tog fram en burk att hälla glaspärlorna i. Och därefter tog jag bort skyddsplasten från tejpen och hällde på rejält med glaspärlor. Se till att täcka motivet väl och tryck gärna ned pärlorna ordentligt på tejpen.

'


Eftersom jag vill sätta filurdjävulen på en tag, använder jag quickutz Tag Rev-0015 för att stansa ut ett gult papper.
Jag fäster den på en bit svart papper som jag skär ut med en skärmaskin.

Därefter använder jag Gel-a-tins clear stamps med cirklar för att bilda en bakgrund på den gula tagen.
Och sedan fäster jag motivet med häft- eller 3D-kuddar på tagen.




Jag använder samma cirkel-stämplar för att skapa en bakgrund på ett vitt papper.
Sedan monterar jag både bakgrundspapper och tag med filurdjävul.


Färdigt kort

Av Sari - 28 april 2009 20:56

KUL MED UTMÄRKELSER...

Jag fick en kommentar av Jeanette om att jag har något att hämta hos henne...

Givetvis var jag tvungen att skynda dit...

Jag blev glatt överraskad över att få se mitt namn på  hennes blogg!

Jättekul att få reda på att man inspirerar!

Jag skall genast ta och söka mig runt till de som inspirerar mig :-).



Av Sari - 28 april 2009 19:27

GLASPÄRLOR

Jag kommer inom kort att blogga om två kort gjorda med glaspärlor...

Men om ni vill se det ena, kan ni tjuvkika hos Kortmakaren på deras blogg:


http://kortmakarensblogg.blogspot.com/2009/04/glasparlor-sari-berattar-och-visar.html

Av Sari - 28 april 2009 19:26

ROUTERFEL


Efter några dagars frustration över att internet gått aberlångsamt, har vi upptäckt att vår router inte släppt igenom all info...

Videofilmer har hackat, vissa sidor har inte kunnat öppnas o s v...

En aaaaaning frustrerande för en otålig person som jag... :-).

Så nu hoppas jag att vi har löst det!

PRESENTATION


Welcome to my blog. My name is Sari and I live in Gothenburg, Sweden. I love to make cards and other crafty stuff.

TRANSLATE

Fråga mig

74 besvarade frågor

JAG SKAPAR HOS

THE GREETING FARM

SENASTE INLÄGGEN

SÖK I BLOGGEN

BESÖKSSTATISTIK

BLOGGTOPPEN

Blogg listad på Bloggtoppen.se

YOUTUBE

KALENDER

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22
23
24 25 26
27 28 29 30
<<< April 2009 >>>

ARKIV

TIDIGARE ÅR

KATEGORIER

JAG GILLAR...

BLOGGRUNDA

BUTIKER I GBG-OMRÅDET

INSPIRATION

UTMANINGAR

SKISSER

GRATIS - UTSKRIFTER M M

BUTIKER

BUTIKSBLOGGAR

VARUMÄRKEN

RSS


Skapa flashcards