SARIS PYSSELBLOGG

Alla inlägg den 30 april 2009

Av Sari - 30 april 2009 19:24

DET ÄR SÅ HÄRLIGT ATT HA FATTAT ATT DEN KREATIVA PROCESSEN BETYDER ALLT... NÄSTAN I ALLA FALL...

Nog för att jag försökt att pyssla i 2 ½ år... Men jag tror att allt lossade på riktigt när Kortmakaren ringde mig och frågade om jag ville ingå i deras designteam.

Vilket lyckorus!

Vilken boost för självkänslan!

Wow!

Jösses!

Och så kul att få blogga om de kort jag gör tillsammans med Kortmakaren!


Och sen läste jag SKAPANDE VERKSAMHET, med fantastiska Ninni på skolan!

Susann, Greger (Johan), Kerstin och jag förlöstes i denna minigrupp. Även Katarina gästspelade några gånger.

Men det var verkligen härligt att få så mycket utrymme av denna energisprudlande lärare...

Det var tungt, visst.

Vi hann knappt med några raster... det är sant.

Men en sån glädje hon utstrålar, den där Ninni!

Och Susann och jag vågade oss utanför våra skinn, riktigt ordentligt!

Länge leve kreativiteten...


Och sen kom Annelie och Scrapbruket i min väg...


Jag satt o dividerade med sambon om min lyckokänsla av att bli tillfrågad att komma med och hjälpa till... Jag menar... Vi träffades ju på scrapkryssningen till Kiel, Annelie och jag... Och det kunde ju i praktiken varit vem som helst som hamnade bredvid mig... :-). Och så blev det Annelie!

Så jag tackar min lyckliga stjärna för att det var hon :-). Annars hade jag kanske inte gjort lika många layouter och bind-it-all-album...


Lita på processen, är ett uttryck jag lärde mig att ta fasta vid under kursen med Ninni! Och jag kör med det uttrycket nästan jämt. Så fort jag börjar bli otålig säger jag till mig själv... Sari, Lita på processen.

Och det hjälper.

Det hjälper mig att tänka att jag inte kan eller bör kontrollera allting.

Det hjälper mig också att låta saker och ting gå sin gilla gång samt lär mig att slappna av och låt andra få chansen att klara av vissa saker... på sitt sätt :-).

För visst är det så att mitt sätt inte är universellt...


Så lita på processen, gott folk!


Och just nu litar jag på processen så pass mycket att jag kan ta mig tid att lovsjunga den kreativitet jag upplever både ensam och tillsammans med andra, både på det privata (Agneta och Alle...) och det lite mera proffsigare planet (DT-uppdragen)... :-).


Tack alla ni som kommit i min väg och hjälpt mig - omedvetet eller fullständigt medvetet - att bli en ännu mer skaparsugen person...



Av Sari - 30 april 2009 19:22

YES! NU HAR JAG LÄRT MIG ATT GÖRA KORTA LÄNK-TILLÄGG!!!

Det var inte så svårt... Det var väl bara jag som inte sett knapparna i menyraden tidigare...

Men det var ju fantastiskt bra att jag frågade BloggaGratis och sedan fick svar på hur jag skall göra...

Yes!

Nu kanske det blir renare texter...

Av Sari - 30 april 2009 19:08

IMORGON BÄR DET AV...


Mot Uppsala! Med Scrapbruket!

Jippii!!!

Som jag har längtat och sett fram emot detta.

Jag kommer nog att vara väldigt trött efteråt, men samtidigt full av erfarenheter!

Och glada minnen!

Väskan är packad... nästan... bara småsaker kvar...

Nya tidningar är inköpta inför tågresan...

Jag tänker inte ta med mig några skolböcker!

Jag skall baaaaaara njuta och leva i kreativitet de närmaste fyra dygnen!

Av Sari - 30 april 2009 11:09

ETT NYTT KORT MED GLAS-/MICROPÄRLOR


Jag har stämplat upp ängelfiluren med svart Memories-bläck och färglagt det med Promarkerpennor.




Sedan har jag använt Glossy Accents-lim på vingarna och därefter hällt på glaspärlor.












Sedan har jag dekorerat kortet med papper från g.c.d stuios - Rockets Red Glare och Lost In Paradise. Papperet med cirklar kommer från Best Creations INc och heter California.

För att dölja skarvarna mellan papperena har jag använt färdigutstansade bårder som kallas för paper frills. En blå scallopkant och en blå zig-zag-kant. Den längsta av dem har jag målat med Crackle paint - Old paper - för att lyfta få den att lyfta från den blå bakgrunden.

Jag har också stämplat med stämpeln Du är en ängel.

Av Sari - 30 april 2009 11:07

NYA STÄMPLAR HOS KORTMAKAREN IMORGON!


Kolla in dem hos Kortmakarens olika dt-tjejer!


CICCI/ZIZZI http://cissi74.blogg.se/

ELIN http://elinasblandning.blogspot.com/

HELEN/HEGU http://helenspyssel.blogg.se/

LINDA/LINDZI http://lindzi.blogg.se/

SUSANNE/ELEOCHARIS http://eleocharispyssel.blogspot.com/




Vi kommer att lägga ut våra kort på våra bloggar, men de finns också på Kortmakarens blogg: http://kortmakarensblogg.blogspot.com/!




PRESENTATION


Welcome to my blog. My name is Sari and I live in Gothenburg, Sweden. I love to make cards and other crafty stuff.

TRANSLATE

Fråga mig

74 besvarade frågor

JAG SKAPAR HOS

THE GREETING FARM

SENASTE INLÄGGEN

SÖK I BLOGGEN

BESÖKSSTATISTIK

BLOGGTOPPEN

Blogg listad på Bloggtoppen.se

YOUTUBE

KALENDER

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22
23
24 25 26
27 28 29 30
<<< April 2009 >>>

ARKIV

TIDIGARE ÅR

KATEGORIER

JAG GILLAR...

BLOGGRUNDA

BUTIKER I GBG-OMRÅDET

INSPIRATION

UTMANINGAR

SKISSER

GRATIS - UTSKRIFTER M M

BUTIKER

BUTIKSBLOGGAR

VARUMÄRKEN

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards