SARIS PYSSELBLOGG

Alla inlägg den 19 april 2009

Av Sari - 19 april 2009 12:27

JAG TÄNKTE BÖRJA PÅ ETT NYTT MINI-ALBUM MED BIND-IT-ALL-MASKINEN

Som ni förstår, kommer det att ta tid innan jag får den färdig...

Men jag kände att det är dags att göra något annat än kort de närmaste dagarna... :-).

Så tålamod, gott folk... Tålamod :-).


Jag fick ju så mycket fina papper från Annelie på Scrapbruket den första gången, och då hade jag inte riktigt någon aning om vad jag kunde göra med dem... i kortväg...

Inte heller layouter kunde jag få någon vision kring...

Men idag lossnade det...


Ja, varför inte jobba med minialbum?

Kanske i något annat tema än ugglor och pirater... :).

Av Sari - 19 april 2009 11:26

ÄNNU EN BUTIK... SYZZLA - DESIGN & MATERIAL


Kanske kan detta vara en ny trevlig bekantskap...


http://www.syzzla.se/

Av Sari - 19 april 2009 08:11

LONDON HERE I COME... OR SOMETIME I COME...

När jag berättade för Agneta att jag någon gång skulle vilja åka till England med Scrabruket-Annelie, blev hon eld och lågor.

Agneta vill nämligen också till England! För att fynda pysselsaker!

Hon vill också ta vara på bekantas kunskaper om de bästa affärerna... Hon har lite kontakter, den där Agneta :-).


Jag har varit en gång i London. Jag tror att jag var 20 år gammal... för jag köpte tre singlar under mitt besök, med... Fine Young Cannibals, Pepsi & Shirley och Mel & Kim. Wow. Vilka tider. Året var 1987.

Kan ni gissa vad låtarna hette?


bild lånad från: http://images.google.com/images?hl=sv&rlz=1I7GGLL_sv&q=london+punk&um=1&ie=UTF-8&ei=hMLqSaKILcK2-Abk5uTZBQ&sa=X&oi=image_result_group&resnum=5&ct=title


Och jag som bara drömt om att återigen få åka till England... och trott att jag måste göra det själv...

När det blir så här spontant och härligt, kanske kan vi bilda ett härligt gäng som åker dit... :-).


Och för att se till att det blir möjligt, har jag bestämt mig för att rensa ut allt onödigt pysselaktigt som man som nybörjare köpte och inte kom att använda...

Nu gäller det att bli noggrann och inte sentimental. Näe, nu gäller det att bara sälja det och göra någon annan glad...
....

....

....


....


LÅTFACIT:

She drives me crazy

Heartache

Respectable

Av Sari - 19 april 2009 08:10

HITTADE EN NY PYSSELBUTIK... PYSSELPARADISET

När jag letade efter bilder jag kunde låna för att visa på fint sassafras-papper, ramlade jag över den här butiken...

Kanske är det värt ett besök...


http://www.pysselparadiset.se/

Av Sari - 19 april 2009 01:03

OLIKA QK-ALFABET


Jag hittade en bra sida med massor av qk-alfabet...

http://stores.scrapbookniche.com/-strse-QuicKutz-cln-Alphabets/Categories.bok


Jag tänkte att det kan underlätta när man letar bland olika typsnitt...



Varning utfärdas...

Kanske hittar du någon ny att förälska dig i... för det gör jag, nästan varje dag...


Av Sari - 19 april 2009 00:50

U R ELEPHANTASTIC

Ja, du är elefant-astisk!

Papperet som sitter på tagen heter Imaginisce - Summer cool - Bubblegum blast (ena sidan prickig och andra sidan randig). Väldigt tutti frutti-aktigt!

 Imaginisce SUMMER COOL Collection BUBBLE GUM BLAST


Papperet som elefantbården kommer ifrån heter Sassafras pal parade item#11335, och det är ett helt ljuvligt papper, fullt med bårder på söta djur och blommor på ena sidan och polka dot-prickar på andra!


Förstora bild...

Jag blir glad av papperena i alla fall!


Elefanten heter Percy och kommer ifrån Doodle Factory!


Bokstäverna i ordet elephant-astic kommer från Inkadinkado små träkloss-alfabetsstämplar vid namn lower case alphabet.


Inkadinkado Lowercase Alphabet Wood Peg Stamp Set


Bokstäverna U och R kommer från Making Memories alpha fetti die-cut stickers.




 









För att få den rundade toppen, använde jag en rund mall som t ex Fiskars har till sin shape cutter-kniv...

Jag ritade upp bredden på tagen och sedan matade in cirkelns översta del...

Och så blev det en lite fiffigare tag...  Såg modellen i tidningen som Alle gav mig... :-).

PRESENTATION


Welcome to my blog. My name is Sari and I live in Gothenburg, Sweden. I love to make cards and other crafty stuff.

TRANSLATE

Fråga mig

74 besvarade frågor

JAG SKAPAR HOS

THE GREETING FARM

SENASTE INLÄGGEN

SÖK I BLOGGEN

BESÖKSSTATISTIK

BLOGGTOPPEN

Blogg listad på Bloggtoppen.se

YOUTUBE

KALENDER

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22
23
24 25 26
27 28 29 30
<<< April 2009 >>>

ARKIV

TIDIGARE ÅR

KATEGORIER

JAG GILLAR...

BLOGGRUNDA

BUTIKER I GBG-OMRÅDET

INSPIRATION

UTMANINGAR

SKISSER

GRATIS - UTSKRIFTER M M

BUTIKER

BUTIKSBLOGGAR

VARUMÄRKEN

RSS


Skapa flashcards