SARIS PYSSELBLOGG

Alla inlägg den 9 april 2009

Av Sari - 9 april 2009 21:15

FILMKVÄLL MED STORT F


Idag ser vi på film, sambon och jag.

Vi har bestämt oss för ett riktigt påsk-films-maraton...

Well, filmerna är inte särskilt påskiga, men vi fira påsk på det här sättet... :-)...


Vi började med

Burn after reading...

Fortsatte med

Damernas detektivbyrå...


Sen kommer antingen senaste Bond- eller Indinana Jonesfilmen...


Varning för fyrkantiga ögon..

Av Sari - 9 april 2009 10:25

JIPPIII - MIN HÄCKNER-LO FINNS NU HOS SWE SCRAPBOOK

Det var såååå himla kul att göra LO:n med Carl-Einar Häckner och de fina chipboard-stickersen...

Ofta fotar jag bara och så blir det inget av dem...
Men i och med uppdraget jag har hos Scrapbruket, tvingar jag mig själv att utmana mig att göra flera LO.

För visst är det synd om alla foton bara blir liggande i sina plastlådor... :-(.


http://swescrapbook.blogg.se/

Av Sari - 9 april 2009 09:22

UGGLE-PIRAT-BIND-IT-ALL-ALBUM FÖR SCRAPBRUKET

Ja, här var det både ugglor och pirat-tema i ett!

Eftersom jag hade lämpliga dekorationer och papper i rosa, vitt och svart... från Dovecraft, DCWV och Rusty Pickle, tänkte jag binda ihop dem i ett bind-allt-album!

Jag fick också chansen att använda olika döskallestämplar, för att lyfta upp projektet något.

Allt eftersom jag lade till dekorationer och papper och bläddrade mig igenom albumet, kände jag att några flip-mekanismer inte skulle sitta fel... Så jag stansade ut två vita cirklar med en liten stans... Jag fäste dem i varandra - en liten del i ena rund-kanten.

Sedan limmade jag den resterande delen av cirkeln på vardera sida arket... och vips, hade jag ett käckt sätt att bläddra på.

Jag använde också snören för att ge det lite tuffare look, samt något annat att bläddra med.

Många av ugglestämplarna finns hos Hero arts. Men jag har också använt mig av uggle-bubbelstickers som Lagerhaus sålde för något år sedan...

Jag har också lagt dit en liten pirat-parlör..., om man skulle känna för att  prata som man antar att piraterna gjorde...

Arrrgh!, Ahoy!, Avast!, Aye!, Handsomely now!, Sink me! (den senaste kommentaren känner jag också igen från Röda Nejlikan-filmen...


P.S ... en liten Mimo från Doodlefactory fick oxå hänga med på ett hörn...


Av Sari - 9 april 2009 07:49

PIRATER...


Ja, jag vet att det kan betraktas som löjligt att gilla pirattemat... Men jag är fascinerad!

Inte för att jag gillar att vare sig rånar, mördar eller på annat sätt skadar människor...

Men den romantiserade delen av pirat-temat, till stor del tack vare Johnny Depps Pirat-filmer... gillar jag... (Men jag gillar även Geoffrey Rush - piraten i första och tredje filmen... en så karaktärskådespelare...)...

Nog om filmer...

Jag ville bara bjuda er på en härlig pirat-länk - om hur man kan prata på piratdagen...

Inte för att vi har någon här... Men kanske kommer den väl till pass på någon maskerad eller något liknande... :-=

http://www.talklikeapirate.com/howto.html


Till saken hör också att jag faktiskt fortsatt dekorera mitt BIA-album med lite pirattema...

Återkommer om det snart... :-).


PRESENTATION


Welcome to my blog. My name is Sari and I live in Gothenburg, Sweden. I love to make cards and other crafty stuff.

TRANSLATE

Fråga mig

74 besvarade frågor

JAG SKAPAR HOS

THE GREETING FARM

SENASTE INLÄGGEN

SÖK I BLOGGEN

BESÖKSSTATISTIK

BLOGGTOPPEN

Blogg listad på Bloggtoppen.se

YOUTUBE

KALENDER

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22
23
24 25 26
27 28 29 30
<<< April 2009 >>>

ARKIV

TIDIGARE ÅR

KATEGORIER

JAG GILLAR...

BLOGGRUNDA

BUTIKER I GBG-OMRÅDET

INSPIRATION

UTMANINGAR

SKISSER

GRATIS - UTSKRIFTER M M

BUTIKER

BUTIKSBLOGGAR

VARUMÄRKEN

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards