SARIS PYSSELBLOGG

Alla inlägg den 21 februari 2009

Av Sari - 21 februari 2009 18:35

ÄNNU EN UTMANING!

DEN HÄR GÅNGEN ÄR DET INKY WINGS SOM VILL HA BLOMMIGA KORT

Så jag slog på stort!

Blommor precis överallt!



  • På det grönbottnade papperet.
  • Ditembossade på det gula papperet.
  • Tre lösa blommor.
  • En stämplad blomma (motivet).
  • Och även bården bakom har blommor, även om det inte syns!
Av Sari - 21 februari 2009 14:04

BASTUVED I FINLAND

Det här är min första skrapp på länge... Den senaste jag gjorde, var den om Aili, min väninna - och hennes oooande i Danmark... :-) - och det var ju förra året!

LO:n är med i utmaningen hos Hobbyhuset - med nostalgitema - d v s användande av gamla skisser...


Varje sommar som vi åker till Finland för att hälsa på min morbror Matti och hans sambo Tuula, får vi jobba med bastuveden. Den skall först hämtas, delas, klyvas, skalas, staplas för torkning m m.

Därefter skall den torkade veden bäras in i ladan.

Och varje kväll värms bastun upp med torr ved.

Det är väldigt skönt att kunna njuta av bastuvärmen - även om det är varmt ute. För när man väl klarat av bastandet, känns ju allting mycket svalare!


Jag har använt mig av quickutz alfabeten: yogurt och spotlight.

Även en quickutz-trä-die finns med på pilen.

Av Sari - 21 februari 2009 09:26

KORTMAKAREN ANORDNAR NORDISKA STÄMPEL- OCH SCRAPMÄSSAN:


Mässan pågår mellan den 7-8 mars 2009 - det är alltså exakt två veckor dit!!!

Följande företag kommer att komma dit (med reservation för förändringar):


Arkivet
Ateljé Lektyg & Hantverk
Bildmålarna
BumbleBee Scrapbooking
Designat
Forma Hantverk
Grodan Scrapgarden
Kortmakaren
Landstoken
Magnolia
MiMa´s Scrapbooking
MultiScrap
My cards
Papermaze
Pappersbiten
Prickiform
Pysselmyran
Scrapgalen
Scraplyckan
Scrapnet
Scrapperiet
Slöjd-Detaljer
Stämpelboden
Stämpelstudion
Tim Trading
Tingtura Design



Jag kommer att kunna lotta ut några biljetter här på bloggen. Så se till att återkomma för närmare information!


Jag kommer att vara där och hjälpa till under båda dagarna. Mina tider är inte bestämda ännu, men jag kommer troligtvis att vara där stora delar av dagarna, eftersom jag vill passa på att gå runt lite själv!


Det kommer att vara ett jättebra tillfälle att träffa andra medpysslare och samtidigt köpa på sig saker som man kanske inte hittar här i Göteborg!





Av Sari - 21 februari 2009 09:06

FORMA HANTVERKS UTMANING HOS SCRAPPIZ

När jag såg skissen och när jag kom på att jag hade det här söta biet (nr 4) (forma hantverks egen :-)) - så tänkte jag att det kanske skulle kunna funka!



Starka färger, som vanligt :-)!

cerise

turkos

brandgul

vit

svart



Av Sari - 21 februari 2009 08:05

PYSSELMYRANS UTMANING PÅ SCRAPPIZ

Utmaningen går ut på att lyfta fram motivet och inte ha för mycket dekorationer...

Jag gjorde mig en Doodle Factory-Mimo (tack Agneta för lånet av stämplarna... :-).

Jag bara älskar hans slöa uttryck... -Umhmmm - Vad?, tycks han säga...



PRESENTATION


Welcome to my blog. My name is Sari and I live in Gothenburg, Sweden. I love to make cards and other crafty stuff.

TRANSLATE

Fråga mig

74 besvarade frågor

JAG SKAPAR HOS

THE GREETING FARM

SENASTE INLÄGGEN

SÖK I BLOGGEN

BESÖKSSTATISTIK

BLOGGTOPPEN

Blogg listad på Bloggtoppen.se

YOUTUBE

KALENDER

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27
28
<<< Februari 2009 >>>

ARKIV

TIDIGARE ÅR

KATEGORIER

JAG GILLAR...

BLOGGRUNDA

BUTIKER I GBG-OMRÅDET

INSPIRATION

UTMANINGAR

SKISSER

GRATIS - UTSKRIFTER M M

BUTIKER

BUTIKSBLOGGAR

VARUMÄRKEN

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards