SARIS PYSSELBLOGG

Alla inlägg den 20 februari 2009

SJU

Av Sari - 20 februari 2009 23:53

DET HÄR ÄR EN LITE KNASIG SAK...


SKAPARLUSTEN har en utmaning på Scrappiz att man skall låta siffran sju på representeras på något sätt... antingen genom rätt antal band, knappar eller något annat...


Jag tänkte göra det riktigt konkret... dekorera en sjua...

Jag skrev sju på sju olika språk;

  • sju
  • seitsemän
  • sette
  • sieben
  • sept
  • septem
  • seven



Jag har också

  • sju gula knappar
  • sju vita snören
  • sju häftklammer
  • sju olika papper

Av Sari - 20 februari 2009 22:06

QUICKUTZ NYA ALFABETEN...

Kortmakaren http://kortmakaren.se/shop/ har fått in en del nya alfabeten...

Och en del av dem är RIKTIGT snygga!!!


Så pass snygga att jag inte kunde låta bli att köpa hem några idag...

Nämligen två stycken!





















QuicKutz Yogurt - Click to enlarge



Supermarket är superduperfint, tycker jag!

Till och med sambon tycker att det är fint!!!

Jag har inte provat yogurt ännu...







Av Sari - 20 februari 2009 21:43

SCRAPPAKALJAS UTMANING - VÅRFÄRGER

Här har jag verkligen kommit loss i färgerna gult, rosa och ljusgrönt!

Jag valde Forma Hantverks supersöta kanin till denna vår-tag!

Jag har också använt quickutz alfabet -supermarket- - som jag bara älskar!!!!


Jag har också lagt dit några knappar, ett vågigt rosa dekorband, och skrivit orden -my little honey- på svart dymoband.





Av Sari - 20 februari 2009 20:02

WILMA SKRIKER - JIPPII DET ÄR VÅR-

Jag har ju ingen Ronja Rövardotter-stämpel, så Wilma Långstrump får överta rollen...
Jag deltar i Motivet-cyber crop-tävlingen hos Scrappiz...

Jag följer en skiss, rätt så noggrannt.

Vår skulle vara det centrala i kortet.


Så även om det är snö här och var i Göteborg, skriker Wilma:

-Jippii, det är vår!


Det nya alfabetet från Quickutz, vid namn SUPERMARKET används här...

Som jag längtat efter ett typsnitt som det här!

Helt underbart!

Av Sari - 20 februari 2009 17:24

KORTMAKAREN HAR EN MASSA NYHETER PÅ GÅNG...


Men jag får inte visa dem på min blogg förrän tidigast nästa söndag - d v s den första mars!

Både ni och jag måste ge oss till tåls :-). Kanske kan jag lägga ut något när jag kommer hem från scrapkryssningen...

Men jag tror att ni kan få en s k sneak peak hos Kortmakarens blogg någon utav de kommande dagarna... http://kortmakarensblogg.blogspot.com/



Av Sari - 20 februari 2009 16:32

DU ÄR VÄRLDENS BÄSTA

Ja, det fick bli en sådan fras idag...

Jag hade lägligt nog själva -världens bästa-frasen- hemma... Och då återstod ju bara orden du är...



Och eftersom jag på senare tid återfunnit min kamrat, dymomaskinen - á la old school - så fick det bli småtags med de orden :-).

Jag måste ju bara få tag i en stans eller -die- med mindre tags... så jag slipper att klippa de små rackarna gång på gång... :-).


Det här kortet var tänkt att vara ett bidrag till Kortmakarens mäss-tävling, där ett kort skall gå i rosa, brunt och vitt...

Men jag kunde inte vänta... och dessutom kände jag att jag ville märke efter mig hos Kortmakaren, med Wilma Långstrump. 


På så sätt kan alla, som ser den där - känna att de är världens bästa... :-).

Av Sari - 20 februari 2009 16:30

PIPPI PÅ WILMA-PIPPI - 2

Jahopp, då är man officiellt galenförklarad :-). 10 Wilma-Pippi på en gång... :-)

Näe då, skoja bara!


Men jag tänkte att det går väl snabbare att göra tio kort på en gång än att göra dem en och en...

Åtminstone är de färglagda allihop!





Av Sari - 20 februari 2009 09:05

MORE BLOG CANDY - MERA BLOGG-GODIS...


Absolutely marvellous things ...

Check out the LIM blog...

U have a chance 2 win aswell!!!


Helt underbara saker...

Kolla in Lims blogg...

U har en chans att vinna du med!!!



 http://lim-thevoicesinmyheadlimblog.blogspot.com/


PRESENTATION


Welcome to my blog. My name is Sari and I live in Gothenburg, Sweden. I love to make cards and other crafty stuff.

TRANSLATE

Fråga mig

74 besvarade frågor

JAG SKAPAR HOS

THE GREETING FARM

SENASTE INLÄGGEN

SÖK I BLOGGEN

BESÖKSSTATISTIK

BLOGGTOPPEN

Blogg listad på Bloggtoppen.se

YOUTUBE

KALENDER

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27
28
<<< Februari 2009 >>>

ARKIV

TIDIGARE ÅR

KATEGORIER

JAG GILLAR...

BLOGGRUNDA

BUTIKER I GBG-OMRÅDET

INSPIRATION

UTMANINGAR

SKISSER

GRATIS - UTSKRIFTER M M

BUTIKER

BUTIKSBLOGGAR

VARUMÄRKEN

RSS


Skapa flashcards