SARIS PYSSELBLOGG

Alla inlägg den 6 februari 2009

Av Sari - 6 februari 2009 14:43

HERO ARTS-SKOR MED BLING BLING

Även skorna fick sig ett överdrag med samma vit-genomskinliga glitterlim.

Nu är de glammiga nog, tycker jag!

Av Sari - 6 februari 2009 14:41

HERO ARTS-UGGLAN M BLING

Nu här den asiatiska ugglan färdigklädd för partyt imorgon!

Jag började att dekorera med glitter i respektive färg - d v s orange på orange, lila på lila... Men när jag testade att avända något vit-genomskinligt, tyckte jag att det blev finare...

Färgerna kom ju fram i alla fall!

Det blev lite lagom med bling bling...

Av Sari - 6 februari 2009 14:18

SKO-BAKGRUNDSPAPPER OCH UGGLOR FRÅN HERO ARTS

Jag kände för att måla lite ugglor! Eventuellt tar jag med dem till morgondagens kortmakarmara!

Jag stämplade upp ett antal och började färglägga med promarkerpennorna...

Jag kommer inte riktigt överens med dem... :-(, så jag fortsatte med mina kära brushables istället :-)!

Jag tänkte också färglägga lite skor... men när jag väl börjat stämpla upp dem, såg jag ett finfint mönster växa fram... Jag tror att jag skall lämna det som det är, alltså svart-vitt... bara för att kontrastera med något annat ovanpå :-)!

Av Sari - 6 februari 2009 11:40

KRYA PÅ DIG KORT MED HERO ARTS ASIAN THEME-STÄMPLAR

Här har jag använt mig av bakgrundspapperet som jag gjorde igår.

Jag gillar runda former och scallopkanter och har svårt att låta bli att använda dem.

Jag har också på senare tid tyckt att det är lite roligt att klippa av en bit på cirkeln... bara för att låta betraktarens öga jobba lite med studerandet av kortet :-)!


Av Sari - 6 februari 2009 09:38

FILUREN MED ÖPPNA ARMAR

Här kommer det ett filuren-kort!

Jag valde att göra honom grön bara för att jag gillar grönt.

Jag fäglade med promarkers. Därefter glittrade jag honom grön.



Jag ville göra ett enkelt kort med djup, varav alla lager på lager-papper.

Jag ville också bryta av med papperet som har svart bas och beige prickar.


Bradsen tycker jag ger ett pyntat uttryck.

Det våfflade inslaget är från någon chokladkartong eller något liknande. Äntligen fick jag användning för det!

Av Sari - 6 februari 2009 07:33

OMORGANISERING AV STÄMPLAR


Nu när jag känner att jag vill få ordning på vilka stämplar som hör till Kortmakaren och vilka som inte gör det, beslutade jag mig för att ändra min förvaring av dem.

Jag tog en mängd fotoskrivarpapper och klippte till lagom storlekar för de olika plastfickor jag har (en del får plats med 9 fack, en del 4 och en del bara en stor ficka).



Sen var det ju bara till att fästa de stämplar som man foamat själv och fästa de plastark som clear stamp(sen) sitter på på fotopapperet.

Nu har jag alltså x antal gaffelpärmar fyllda med stämplar. Det kan underlätta både överblick, hantering, förvaring och inte minst, transport!


Nu kvarstår att fixa förvaringen för de monterade stämplarna... :-).

Av Sari - 6 februari 2009 07:03

DAGS ATT FOTO-UTMANA TRE ANDRA... NYT ON AIKA HAASTAA KOLME TOISTA KORTIN-LUOJAA/-TEKIJÄÄ



Den här gången vill jag att ni letar upp det TREDJE fotot i den TREDJE mappen!

Jag tycker att det här var en jätterolig utmaning, främst för att man får ta en liten tur på den så kallade Memory Lane... Man minns vad man fotat och kanske får sig en nostalgitripp på köpet.

I det här fallet - likväl som Alleswes - så har fotona klingat an på något man skapat kring alldeles nyss.

Tällä kertaa haluan että etsitte KOLMANNEN valokuvan KOLMANNESTA valokuvamapista!

Minusta tämä haaste oli tosihauska. Ensinnäkin sain kävellä Memory Lanella... Muistelin asioita joita olin valokuvannut aikaisemmin ja sain nostalgiamatkan.

Minun valokuva koski sattumalta juuri niitä tageja joita olin aikaisemmin tehnyt!

Vilka skall jag välja... ? Hmmm...
Ett enkelt sätt är att ta de personer som regelbundet lämnat kommentarer hos mig... - annars har jag ju en uppsjö att leta bland... :-).



Ketkä valitsen...? Hmmm...
Helppo keino on valita ne henkilöt jotka säännöllisesti käyvät blogillani (blogissani???)... - muuten suosikkeja on liian monta... :-).



Den första utmaningen går givetvis till:

Agneta-Neta - bara för att hon är ovan vid kameran och uppladdandet av foton till sin blogg :-). http://netaspyssel.blogg.se/

Alleswe: Ja, du får den tillbaka, bara för att du är så flitig på att besöka mig :-)! http://alleswe.bloggagratis.se/


Myy ja Vilijonkka: jag tar fasta på finskheten oss emellan och den entusiasm hon skriver till mig med. http://tessa78.blogspot.com/

Ensimmäinen haaste tulee:

Agneta-Netalle - juuri sen takia että hän ei oikein osaa ladata valokuvia blogillensa! http://netaspyssel.blogg.se/

Toinen haaste tulee:

Alleswelle: Joo, hän saa seen uudestaan, juuri sen takia, että hän käy niin ahkerasti blogillani.  http://alleswe.bloggagratis.se/

Kolmas haaste tulee:
Myy ja Viljonkalle: Ja minä kiinnitän huomiota meidän yhtenäiseen suomalaisuuten, ja myös siihen, että hänkin käy usein blogillani. http://tessa78.blogspot.com/



Av Sari - 6 februari 2009 06:52

FOTO-UTMANAD AV ALLESWE


Jag blev utmanad att hitta det sjätte fotot i den sjätte mappen...

http://alleswe.bloggagratis.se/



Lustigt nog blev det ett kort på mina klasskamrater.

Min klasskompis Jessica skulle validera i skapande verksamhet och hon fick oss att gå på stolar m m. Vitsen var att visa på hur viktigt det är med grupp- och samarbete.

Johan och Kerstin från mina tidigare tags syns i mitten på kortet (Kerstin är vänd mot Johan) (!) !!!

På ett sätt blev jag glad över att det blev det här kortet, då det påminner mig om hur fantastiskt roligt vi har i skolan!



Vi är ett gött gäng, även om vi nu inte är med hela gruppen längre. En del har läst vissa ämnen och andra har det inte. Därför går vi åtskilda. Men när vi träffas på rasterna, är det inget annat än ren och skär glädje jag möts av!

Ett fantastiskt gäng och jag känner mig lyckligt lottad att ha hamnat just här och nu i livet!


Jag är i ett lyckorus utan dess like!

  • Jag har fått byta arbetplats, och det verkar vara ett toppenklimat från första början.
  • Jag har blivit tillfrågad om jag vill vara med i designteamet för Kortmakaren!
  • Jag går i skola en dag i veckan, och har verkligen fått den bekräftelse jag så länge sökt och behövt.
  • Behöver jag säga att jag känner mig lycklig, både över att ha det så bra, men också över att jag faktiskt kan stanna upp och njuta av detta???
  • Och som grädde på moset, har jag dramapedagogen Ninni som lärare!



Det kan inte bli bättre!


PRESENTATION


Welcome to my blog. My name is Sari and I live in Gothenburg, Sweden. I love to make cards and other crafty stuff.

TRANSLATE

Fråga mig

74 besvarade frågor

JAG SKAPAR HOS

THE GREETING FARM

SENASTE INLÄGGEN

SÖK I BLOGGEN

BESÖKSSTATISTIK

BLOGGTOPPEN

Blogg listad på Bloggtoppen.se

YOUTUBE

KALENDER

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27
28
<<< Februari 2009 >>>

ARKIV

TIDIGARE ÅR

KATEGORIER

JAG GILLAR...

BLOGGRUNDA

BUTIKER I GBG-OMRÅDET

INSPIRATION

UTMANINGAR

SKISSER

GRATIS - UTSKRIFTER M M

BUTIKER

BUTIKSBLOGGAR

VARUMÄRKEN

RSS


Skapa flashcards